Un workout la sală cu Carmen Grebenișan

0
8480

Pentru Carmen Grebenișan sportul este extrem de important așa că am fost și noi o zi cu ea la antrenament. 

Include sportul în programul cotidian și chiar dacă nu ajunge în fiecare zi la sală face acasă seriile de exerciții propuse de antrenorul ei personal.

 Se descrie pe pagina de Instagram, unde are peste 277.000 de followers-i, ca fiind „an analog girl in a digital world”. În afara pasiunii pentru fashion, beauty sau călătorii, de care vorbește pe paginile ei de Instagram și YouTube, Carmen Grebenișan este pasionată și de sport.

Și tocmai despre asta am povestit cu ea după antrenamentul făcut la sala BEAT45, un boutique fitness studio unic în București.

Carmen Grebenișan

 Cât de important este sportul în viața ta de zi cu zi?

Destul de important, având în vedere faptul că și atunci când mă spăl pe dinți aleg să stau în diverse poziții ce îmi lucrează picioarele. Fac asta pentru că nu am mereu timp să merg la sală, fapt ce m-a determinat să încep și acasă seriile de exerciții propuse de antrenorul meu personal, Sergiu Sandu. Așa că profit de orice moment în care aș putea să exersez ceva, da, chiar și când mă spăl pe dinți.

Ce înseamnă pentru tine un stil de viață sănătos?

Orele de somn respectate cu sfințenie: 8 ore de somn pe noapte fac minuni. De asemenea, importante sunt și vitaminizarea corectă în fiecare zi, o alimentație echilibrată, cu mese regulate la ore aproximativ fixe, munca la program structurat și timp de recreere zilnică. Mie îmi place să fac sport sau să citesc. Cea mai importantă e organizarea tuturor acestor aspecte.

Carmen Grebenișan

Cum reușești să faci loc pentru sală în programul tău și ce te motivează să nu renunți la această activitate?

Pentru moment, foarte greu, nu prea reușesc. Momentan mă aflu în Londra, la școala de modă, la cursurile Istituto Marangoni, și îmi este imposibil să merg la sală. Așa că, în perioada aceasta, după cum spuneam mai sus, am început acasă seriile de exerciții pe care mi le trimite Sergiu.

De câte ori mergi pe săptămână la sală?

De regulă, merg de minimum trei ori pe săptămână, deși Sergiu mereu îmi spune că pentru a avea corpul pe care mi-l doresc e nevoie de cinci prezențe săptămânale la sală, în zile consecutive, evident.

Care este perioada din zi preferată pentru sport?

În perioada aceasta, când mă trezesc la 6,00, prefer să fac dimineața exercițiile de sport, acasă, chiar înainte să intru la duș. În perioada în care merg la sală, în 90% din cazuri antrenamentele au loc în jurul orei 9 seara, când e și antrenorul meu mai liber.

Carmen Grebenișan

Care sunt exercițiile tale preferate? Ce grupe de mușchi antrenezi cel mai mult?

Deși eu insist să lucrez mereu mușchii fesieri și picioarele, apoi abdomenul și, la final, restul corpului, Sergiu îmi formează programul astfel încât să lucreze toate grupele de mușchi. Mi-a atras atenția și asupra importanței mușchilor lombari, care ne mențin coloana în poziția corectă și reglează postura, contribuind la un aspect plăcut al corpului, la estetica poziției trupului. Cel mai mult îmi plac exercițiile pentru picioare și mușchii fesieri, poate și pentru că m-am obișnuit cu ele și nu le mai consider atât de dificile.

Cum arată programul tău de antrenament dintr-o săptămână?

Hmm… nu e niciodată același. Sergiu are grijă să diversifice exercițiile, chiar dacă sunt concentrate pe aceeași grupă de mușchi. Mai bune decât explicațiile sunt însă clipurile postate pe Instagram, în care exemplific exercițiile la sală, împreună cu Sergiu.

Carmen Grebenișan

Care este rutina ta de beauty într-o zi în care mergi la sală?

Din păcate, de multe ori ajung la sală cu machiajul purtat în ziua respectivă, având în vedere că fac sport seara. Dar am mereu șervețele demachiante la mine pentru a-mi îndepărta rujul. Nu îmi place ideea de a mă demachia înainte de sală, fiindcă pe timpul antrenamentului porii tenului se umplu de praf și riscul de a apărea imperfecțiuni crește.

Echipamentul preferat?

Îmi iau echipamentele de pe myprotein.ro, prefer bustierele și colanții cu talia înaltă și lungimea până la gleznă.

Când pleci în vacanțe continui antrenamentele? Cum te antrenezi într-un loc nou în care nu ai mai fost?

 Îmi iau mereu cu mine banda elastică și încerc să fac măcar o parte din exercițiile pe care le fac atunci când sunt în oraș. Dacă au și sală în cadrul hotelului, cum a fost, de exemplu, când am plecat o săptămână în Maldive, clar frecventez sala! Parcă e și mai relaxant, și mai interesant să mă antrenez într-un mediu nou și, de ce nu, exotic.

Carmen Grebenișan

Ce ai schimbat la partea de nutriție?

Orele meselor, cantitatea și structura echilibrată. Încerc să elimin pe cât posibil dulciurile, mâncarea procesată, pâinea din comerț, sucurile artificiale și grăsimile rele.

Care este meniul tău într-o zi de antrenament?

În ultimele luni, am apelat la planul propus de cei de la Fit4you Delivery, iar ei îmi calculează un meniu fix, de 1.200 de calorii pe zi. Micul dejun deseori e format din 2 crackers și omletă cu brânză de capră, apoi o gustare ce constă într-o salată; prânzul poate fi o porție de paste integrale cu pesto, spre exemplu, apoi a doua gustare și cina, care, de cele mai multe ori, este carne la grill sau gătită cu puțin sos și legume sau orez.

Este important antrenorul pentru tine? Cu cine te-ai antrenat până acum și cine te-a influențat cel mai mult?

E foarte important antrenorul și voi susține asta în continuare. Rolul lui e să acționeze și ca un psiholog, să te motiveze să îți dorești și să îți depășești limitele. De când am început antrenamentele cu Sergiu Sandu, la WorldClass Promenada, rezultatele antrenamentelor au fost vizibile chiar și după o săptămână.

Ce este mai important: să faci sport sau să ții dietă?

Să înțelegem clar că dietă nu înseamnă a ne înfometa sau a ne priva de nutrienții de care corpul nostru are nevoie zilnic, ci înseamnă mese echilibrate caloric, dar bogate în vitamine. Eu aș zice că 70 % dietă și 30 % sport. Cel puțin, la mine așa funcționează.

Carmen Grebenișan

Ce suplimente folosești în completarea dietei tale?

Nu iau suplimente, cel mult consum un baton bogat în proteine, la sfârșitul antrenamentului, iar asta, ca o scuză să mănânc ceva dulce. 😊

Ce ai în geanta de sport?

Șervețele umede/demachiante, deodorant, balsam de buze, pantofi sport, echipamentul și cam atât. Nu arată foarte fancy, e mai mult practică.

Cât de importantă este pentru tine tehnologia, când faci sport? Ai aplicații preferate?

 Tabata. Sergiu mi-a comunicat această aplicație de exerciții și o folosesc în 90% din cazurile în care mă antrenez. În rest, nu folosesc nici măcar căștile atunci când fac exerciții cu antrenorul.

Carmen Grebenișan

Un playlist preferat?

Nu am, însă îmi place să ascult hip hop, simt că mă motivează. Dar îmi place mult și The Weeknd.

Ce înseamnă pentru tine „cheat day”?

Ah, de câte ori m-am lovit de acest termen! Cheat day înseamnă ziua în care îmi permit să mănânc dulciuri, fast-food, să beau sucuri, în general mâncare cu conținut caloric ridicat, grasă, dar gustoasă. Cu toate acestea, consider că un „cheat meal” e mai în regulă decât un „cheat day”, fiindcă alegând să mâncăm într-o zi întreagă toate tipurile de mâncare, aproape că anulăm ce am lucrat la sală în săptămâna respectivă. Eu am sâmbătă sau duminică „cheat meal”.

Care mai sunt planurile tale pentru anul acesta?

Să activez mai mult pe YouTube și să mă țin de antrenamente zilnice. Îmi doresc să împărtășesc și altora exercițiile și trick-urile pe care le-am primit, împreună cu Sergiu Sandu, antrenorul meu personal. Și mă veți putea vedea în curând la Antena 1 în show-ul Asia Express!

Carmen Grebenișan

Ce poți să le spui cititorilor noștri încât să-i motiveze să meargă la sală și sășschimbe stilul de viață?

 Nu consider că ar trebui să facem o obsesie din asta, dar pozele periodice cu propriul corp, din toate unghiurile, ajută. În primă fază, poate fi neplăcut să ne privim toate acele detalii pe care vrem să le îmbunătățim, dar asta ne ajută să fim realiști. După începerea antrenamentelor, exercițiul acesta ne va ajuta să analizăm rezultatele, să ne bucurăm de ele, motivându-ne în același timp să nu ne oprim.

Foto: Marooni

Vrei să nu ratezi nici un număr RUNNING MAG / FITNESS MAG în 2020? Abonează-te!

 Abonează-te la RUNNING MAG / FITNESS MAG Print Edition 

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește FitnessMag.ro pe FacebookInstagram și YouTube!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.