Sfaturi de alimentație la început de an

0
814
Sfaturi de alimentație la început de an

Dacă pe lista de rezoluții pentru 2019 ai trecut și o schimbare legată de alimentație, Andreea Irimia are câteva sfaturi de alimentație la început de an. 

Au trecut sărbătorile și cu siguranță toată lumea e gata de mișcare, e sătulă de mâncare grasă și de dulciuri, cu obiective mari pentru 2019 și țeluri și mai mari de slăbit. Eventual și repede.

Dar, ca în fiecare an, pe lângă organizarea cu care trebuie abordată situația, aș recomanda câteva lucruri pe care să le luam în considerare când vine vorba de mâncare.

Revenirea la alimente proaspete

Am gustat cârnați, sarmale și alte alimente grele și asta e ok, indiferent că au fost peste măsură sau au fost consumate în cantități reduse. E momentul să revii la alimente proaspete, care să-ți aducă nutrienții, dar și vitaminele și mineralele de care organismul are nevoie, mai ales pe timp de iarnă.

De la salate până la mâncăruri de legume, slabe în calorii, alege alimentele colorate și încearcă să le consumi cât mai natural.

Trecutul de la 3000 de kcal pe zi la 1000 kcal nu te va slăbi

Dacă ar fi așa ușor, am putea să ne burdușim de Sărbători și apoi să compensăm cu mâncatul de frunze în luna ianuarie. Din păcate, atât la 3000 kcal, cât și la 1000, ne supunem organismul și sistemul digestiv la un efort care nu ajută în procesul de slăbire.

Revenirea la o dietă normală și echilibrată trebuie făcută treptat, prin introducerea și scoaterea unor produse din alimentație. Mai ales că, din obișnuința pe care ai aplicat-o stomacului în ultima lună, probabil îți va fi si foarte foame o perioadă.

Să facem și ceva mișcare

Ai putea zice că nu are legătură cu nutriția, dar există totuși o diferență între a mânca foarte multe calorii într-o zi ce include un antrenament și același număr de calorii într-o zi fără antrenament.

Așadar, la acel nivel, dacă nu ești dispus să mai reduci din alimentele pe care le consumi sau vrei să mai prelungești un pic perioada de vacanță, măcar poate reușești să introduci ceva mișcare în agendă.

Ai rabdare cu tine. Și cu procesul în sine

Nu te învinovăți pentru ceea ce ai mâncat de sărbători: nu te ajută nici fizic, nici mental și nici nu e ceva ce poți schimba. Așa cum anul nou a venit, așa și poveștile despre alimentație pot începe de la 0.

Lucrurile se întâmplă acum și poți lua cele mai bune decizii începând cu următoarea masa. Ba mai mult, nu te aștepta ca lucruri miraculoase să se întâmple peste noapte (chiar dacă burtica aia de sărbători s-a instalat extrem de repede).

Citește și: Ce sport este bun pentru copilul tău?

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.