Ross Edgley, bușteanul și rechinii

0
17
Ross Edgley

O dietă de 15.000 de calorii pe zi, un buștean de 45 de kilograme și 100 de kilometri de înotat prin niște ape pline de rechini și meduze ucigașe. Ross Edgley a ajuns întreg din Martinica până în Sfânta Lucia.

După ce s-a cățărat pe o frânghie de atâtea ori până când a parcurs înălțimea muntelui Everest și după ce a alergat un întreg maraton trăgând în spate o mașină Mini, putem să spunem fără doar și poate că lui Ross Edgley nu îi este teamă să încerce provocările extreme.

Cu toate acestea, cea mai mare încercare la care s-a încumetat atletul de 32 de ani a fost, după propriile cuvinte, și cea mai grea, căci ea a constat în parcurgerea distanței de 100 de kilometri dintre Martinica și Sfânta Lucia, în înot. Asta nu pare ceva extrem până afli că apele acelea sunt pline de rechini și de meduze ucigașe, și, colac peste pupăză, a avut de tras după el un buștean de 45 de kilograme. Mai jos, ne vorbește despre provocarea supremă.

Ideea din spatele acestei încercări

Când ai deja la activ 30 de maratoane alergate în 30 de zile pe lângă ce-am menționat deja, trebuie să ridici ștacheta și mai mult, următoarea dată când încerci ceva extrem, iar Edgley a pornit în această aventură în urma unui alt proiect născut în Caraibe. „Anul trecut, am participat într-un triatlon pe insula Nevis, pe parcursul căruia am tras după mine un buștean”, spune Ross. „Ideea a fost să fac cunoscut efortul localnicilor de a face din Nevis prima insulă care nu poluează cu dioxid de carbon până în 2020. Lumea a apreciat ideea de «tree-atlon», așa că am mers și mai departe.”

Astfel, Edgley a decis să străbată în același fel și Canalul Mânecii, însă a fost tras înapoi de eterna birocrație care-i cerea să fie înregistrat ca ambarcațiune, pentru a străbate canalul cu un buștean. La întrebarea „cum pot să mă înregistrez ca ambarcațiune?”, telefonul i-a fost închis în nas. Din fericire, oficialitățile din Caraibe au fost mult mai înțelegătoare.

Ross Edgley

Cât de pregătit era Ross pentru provocare

Lui Ross îi place să spună, în glumă, că este primul Strongman care s-a apucat de înot, creând astfel sportul numit „Strongman Swimming”, însă știința nu a fost de partea lui, un expert anunțându-l pe un ton serios că ar putea să fie mai puțin pregătit pentru rigorile înotului pe distanțe lungi. „După ce m-au trecut bine de tot prin raze X, mi-au zis că nu-s făcut să fiu înotător. Am corpul ca al unui hobbit, cu mâini mici, și am 13 kilograme în plus de musculatură față de un înotător obișnuit, ceea ce m-ar ajuta doar să mă scufund mai ușor”, se destăinuie Edgley. „Mi-au zis că până și craniul meu e foarte dens!”

Omul nostru a fost, drept urmare, sfătuit să piardă mult din masa musculară, însă a încercat pe cât posibil să calce peste acest sfat, știind cât de greu îi va fi altfel să tragă după el bușteanul. „Nu-mi doream, deci, să ajung să fiu omul-delfin sau cam așa ceva, voiam doar să pot înota și să trag după mine și un buștean, deci mai degrabă omul-balenă.”

A bătut și dieta lui Michael Phelps

12.000 de calorii pe zi – atât consuma Michael Phelps, cel care a cucerit 23 de medalii olimpice de aur. Mult? Ei bine, Edgley îl depășea cu ușurință într-o zi grea de antrenamente, în care consuma și 15.000 de calorii, însemnând cantități considerabile de mâncare și înainte, și după sesiunile sale maraton de înot în lacul din Keswick.

Toată experiența era ca „în zilele de Crăciun, când ai mâncat prea mult și nu te mai poți urni de pe canapea. Și-acum imaginează-ți că te simți așa în timp ce înoți în apele din Caraibe cu un buștean după tine”.

Fiertura de ovăz era la ordinea zilei pentru Ross, un bol fiind pregătit la fiecare mic dejun, combinat cu unt de alune și cu proteine. Apoi, la piscină, Ross avea la ambele capete ale piscinei mâncare, din care se înfrupta la fiecare kilometru. Găsea, printre altele, banane, apă de cocos, batoane energizante și prăjitură cu fructe, iar cea mai bună mâncare era „aceea pe care o poți mânca în șapte secunde”. De ce? Pentru că acesta este intervalul dintre valuri în Caraibe.

În plus, în antrenamentele sale, Ross a fost împins la maximum – atât mental, cât și fizic – de soldați ai Marinei Britanice, pentru că, evident, presiunea pe umerii lui avea să fie extrem de mare în timpul provocării.

Ross Edgley

Provocarea în sine

În total, Edgley a înotat timp de 31 de ore și 24 de minute pe parcursul a două etape, una de 61 de kilometri și o a doua de 41 km, pentru un total de 102 kilometri. La un moment dat, curenții erau atât de puternici, încât Ross a înotat trei ore în van și, odată ce a aflat că nu s-a mișcat aproape deloc în ciuda efortului depus, răspunsul a fost unul pe care nu-l putem reproduce în paginile revistei.

Au fost și momente fascinante pe parcursul provocării, ca atunci când a fost însoțit de niște delfini pe distanța de aproximativ 10 kilometri, dar și unele mai puțin plăcute, precum acela când a fost aproape sigur că-l urmărește un rechin sau când a trecut razant pe lângă situația deloc fericită de a fi înțepat în față de o meduză.

Având în vedere toate acestea, Ross admite că această provocare le pune la toate celelalte capac, căci aici s-a „jucat” cel mai aprig cu Mama-Natură, ale cărei planuri sunt uneori imprevizibile, după cum declară chiar el. Totuși, după ce și-a revenit, el recunoaște că, având în vedere antrenamentul draconic prin care trecuse, 200 de kilometri înotați într-o săptămână păreau o nimica toată. Drept urmare, Ross vrea să zdrobească cât mai multe recorduri de înot! Și noi vom fi cu ochii pe el.

Ross Edgley despre… Ross Edgley

N-aș sfătui pe 99,9% dintre oameni să încerce asta, dar eu vreau să încerc să văd până unde poți împinge corpul uman. Dacă oamenii își vor aminti de mine drept acel expert al fitness-ului care l-a explorat în toate dimensiunile sale, atunci voi considera că nu am trăit degeaba.”

O zi obișnuită este greu de definit în mod clar, deoarece nu e niciodată la fel. În mod normal, începe pe la 5:00-5:30 dimineața, cu câteva bazine, urmând un drum la birou, unde au loc ședințe, prezentări, și apuc să scriu și articole până pe la 12:00. Atunci are loc prima trecere pe la sala de forță și apoi mă întorc la birou, unde continui în același ritm până pe la 6 seara, când sunt deja acasă, pe bicicletă, unde trag de mine cel puțin o oră sau două. Apoi, vine a doua sesiune de forță până pe la zece, când, dacă se poate, mai strecor o a treia sesiune; ideea e că trebuie să-ți cunoști corpul, să știi când te-ai antrenat destul și când poți duce mai mult, căci dacă iei decizia greșită, te poate scoate din ritm și poți pierde o întreagă săptămână de antrenament din cauza epuizării.

Și cam ăsta e programul meu, pe care-l urmez șapte zile din șapte, 365 de zile pe an și, după o asemenea zi, mă culc cu gândul că n-aș fi putut face mai multe în 24 de ore.

Poate că principalul motiv pentru care fac toate aceste provocări este acela că vreau să contrazic știința sportului, ceea ce majoritatea oamenilor cred că este posibil, iar totul a început cu maratonul pe care l-am făcut trăgând după mine o mașină de 1,4 tone. Asta a contrazis ideea că puterea și rezistența nu pot coexista. Apoi, am bifat cea mai lungă urcare pe frânghie, în care m-am cățărat încontinuu timp de 19 ore și astfel am echivalat înălțimea Everestului, 8.848 de metri. A urmat „treeatlonul”, adică parcurgerea unui triatlon olimpic cu un buștean în spate. Și, desigur, acum, 100 km înot cu un buștean de 45 de kilograme.”

Ross Edgley

Meniul lui Ross Edgley

Dacă vrei să te apuci de „Strongman Swimming”, trebuie să știi un lucru-cheie: dieta zilnică din perioada de antrenament conține 15.000 de calorii (doza normală recomandată pentru un adult este de aproximativ 2.500 de calorii)!

Micul dejun – 5005 kcal – 5:30 AM

  • cea mai importantă masă a zilei;
  • conține: 20% proteine (82,5g), 23% carbohidrați (500g) și 41% grăsimi (185g); toate procentele sunt din totalul zilnic;
  • printre mâncăruri, se numără untul de nuci și de migdale, pentru grăsimi, fiertură de ovăz, clătite, gofre și fructe, pentru carbohidrați;
  • practic, orice mâncare ușoară care să te ducă la totalul de 5.000 de calorii, înainte de antrenamentul zilnic care include 20 de kilometri înot.

Gustările – 2.879 kcal – 8:00 AM

  • la mijlocul antrenamentului de 20 km;
  • conține: 20% proteine (82,5g), 39% carbohidrați (900g) și 29% grăsimi (130g); toate procentele sunt din totalul zilnic;
  • se numără bananele și alte fructe, batoane energetice, chiar și un milkshake, iar pentru un boost de cofeină, o doză de Red Bull.

Prânzul – 3.215 kcal – 12:30 PM

  • prima dată pe parcursul zilei când nu te forțezi mai mult sau mai puțin să mănânci;
  • conține: 20% proteine (82,5g), 17% carbohidrați (400g) și 10% grăsimi (45g);
  • se numără preparate precum salate, pentru vitamine, minerale și altele, coaste la grătar, orez gătit în diferite feluri, pentru carbohidrați.

Cina – 3.800kcal – 19:00 PM

  • masa în care „te răsfeți” cel mai mult, deoarece consumi multe proteine care ajută la regenerarea musculară;
  • conține: 40% proteine (165g), 21% carbohidrați (545g) și 20% grăsimi (90g);
  • printre preparate se găsesc diverși burgeri cu carne, cartofi prăjiți, orez, macaroane cu brânză, milkshake – toate pentru carbohidrați și toate pentru regenerare musculară, ca și proteinele din carne.

Citește și: Deea Buzdugan: Am fost la Rolex Middle Sea Race

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.