Rezoluție pentru 2019: ai mai multă grijă de tine

0
42
Rezoluție pentru 2019- ai mai multă grijă de tine

Am intrat în noul an și sunt sigur că ți-a propus să faci și să schimbi o mulțime de lucruri. Însă pentru a putea face asta, trebuie să ai mai multă grijă de tine.

Acum că au trecut sărbătorile, sigur ai deja o listă lungă cu toate lucrurile pe care trebuie să le faci. Și, cel mai probabil, când te uiți la ea ți se pare că ai obosit deja.

Nu te panica. Trage aer în piept. Anul este abia la început. Iar pentru a realiza tot ce ți-ai propus și mai ales pentru a te putea de toate lucrurile frumoase din viață trebuie să ții cont de o singură rezoluție: să ai mai multă grijă de tine.

Și iată încă o listă ;-), cu 11 lucruri care te vor ajuta să faci asta în 2019.

Hidratează-te

Dacă bei suficientă apă pe parcursul unei zile vei vedea că ai energie pentru a realiza tot ce ți-ai propus. Fă-ți un obicei din a bea două pahare cu apă dimineața când te trezești, alte două la prânz și încă două seara, la cină. La cele 6 pahare, mai adaugă și două oricând în timpul zilei.

Deleagă

Știu, tu crezi că doar tu poți face lucrurile perfect. Încearcă să delegi însă măcar un singur lucru de pe lista de “to-do-uri” dintr-o zi. Indiferent că este o sarcină de serviciu sau lucruri de făcut acasă, alege unul dintre ele și deleagă pe altcineva să se ocupe de asta.

Organizează-te

Lipsa de organizare înseamnă haos. Haosul înseamnă mai mult de muncă, task-uri ratate și multe altele. Pentru ca lucrurile să devină mai simple fă o singură listă cu ce ai de făcut într-o zi. Păstrează această listă într-un singur loc, în telefon de exemplu, și încearcă să nu-ți mai lași post-it-uri pe frigider, pe calculator sau pe oriunde altundeva. Ai o singură listă și ține-te de ea.

Respiră

Zilele tale sunt foarte agitate? Ei bine, din când în când, trebuie să te oprești. Trage aer adânc în piept și analizează care sunt prioritățile. Respirația de ajută să te liniștești, scade bătăile inimii și te ajută să depășești momentele dificile. Repetă cât mai des posibil pe parcursul zilei.

Motivează-te

Telefonul este gadget-ul pe care-l folosești cât mai des. Așa că folosește-l și pentru a te motiva. Schimbă screen-saver-ul cu unul care să-ți transmită o stare pozitivă. Alege mesaje precum “zâmbește” sau “respiră” sau orice crezi că îți transmite o stare de bine.

Trăiește

Nu vei obține nimic dacă nu îți faci timp și pentru tine. Filmul preferat, serbarea copiilor, întâlnirea cu părinții. Pune pe listă și aceste lucruri și încearcă să le și faci. Nu renunța la niciunul dintre lucrurile acestea pentru a face mai multe la muncă. Pe termen lung acest lucru va avea un impact direct asupra productivității tale.

Nu fă nimic

Identifică un moment al zilei în care să nu te simți vinovat că stai fără să faci pur și simplu nimic. Dacă îți este greu să alegi, pune pur și simplu pe lista de lucruri de făcut și NIMIC. Vei vedea că acest lucru te va ajuta să ajungi cu bine la finalul zilei, chiar dacă inițial ți se pare că pierzi timp nefăcând nimic.

Răsfață-te

După o săptămână plină în care ai bifat toate task-urile merită să tă răsfeți și pe tine. Bilete la meci, un city break sau orice îți face plăcere. Până la urmă tu ești pe primul loc.

Mănâncă sănătos

Ai să vezi că asta te va ajuta să-ți schimbi complet stilul de viață. Încearcă să înlocuiești pizza de la birou cu o salată sau batoane proteice. O să vezi că ai mai multă energie pentru ultima parte a zilei decât atunci când trebuie să faci totul cu burta plină.

Fă sport

Cu asta probabil trebuia să începem această listă. Introdu mișcarea în programul tău zilnic. Fie că ieși la alergare, mergi la sală, faci dansuri, joci fotbal cu prietenii, mergi mai mult pe jos. Pune sportul pe listă printre toate celelalte task-uri. Asta te ajută să-l vezi ca pe ceva ce trebuie să faci și vei renunța mai greu la această activitate.

Odihnește-te

Un număr suficient de ore de somn este esențial pentru a rezista o zi întreagă. Pentru a te deconecta de la activitățile zilnice setează-ți o alarmă în telefon cu o oră înainte de a te pune la somn.

Din acel moment renunță la tot ce mai aveai de făcut, fă o baie, citește o carte sau vezi un serial. Relaxează-te pentru a merge la culcare liniștit, fără stresul lucrurilor pe care le mai ai de făcut.

Citește și: Deea Buzdugan: Am fost la Rolex Middle Sea Race

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.