Piloții din DTM au completat stagiul de pregătire fizică

0
68

Sezonul 2018 al Seriei Germane de Turisme, DTM, este unul care are deja un loc rezervat în cărțile de istorie fiind ultimul în care vom asista la luptra în trei dintre BMW, Mercedes-Benz și Audi. Piloții celor trei constructori sunt pregătiți din punct de vedere fizic pentru un nou sezon spectaculos.

DTM a propus, încă de când a renăscut în 2000, an de an cele mai extreme turisme din câte există, trăgându-și seva din modelele Alfa-Romeo, Opel sau Mercedes-Benz care concurau în spectaculoasa Class One la mijlocul aniilor ’90.

Acum, lucrurile sunt pe punctul de a se schimba, 2018 fiind ultimul an în care vom auzi V8-urile aspirate de patru litri și, totodată, ultimul an în care Mercedes-Benz va fi prezent în competiție deoarece a ales începând cu 2019 să se concentreze pe Formula E. Va fi și un sezon cu un număr mai mic de piloți pe grilă, fiecare producător aducând doar șase mașini la cele 10 etape programate, dintre care o jumătate sunt în Germania.

BMW îi are pe Bruno Spengler, Philipp Eng și Joel Eriksson în cadrul BMW Team RBM și pe Timo Glock, Augusto Farfus și dublul campion Marco Wittmann alături de BMW Team RGM.

Mercedes îi are pe Gary Paffett, Paul Di Resta, Lucas Auer, Daniel Juncadella, Edoardo Mortara și Pascal Wehrlein – toți alergând pentru HWA Team.

În fine, Audi și-a trimis cei șase piloți către trei echipe, Audi Sport Team ABT Sportsline fiind casă pentru Robin Frijns și Nico Muller, în timp ce Audi Sport Team Phoenix îi va aduce pe grilă pe Mike Rockenfeller și Loic Duval. În plus, echipa lui Keke Rosberg îi va avea pe campionul en-titre Rene Rast și pe Jamie Green.

Pregătirea fizică este cheia

Toți acești piloți trebuie să fie cei mai buni prieteni cu sala de forță – și nu numai – pentru a putea rezista la forțele gravitaționale pe care le suportă pe piste precum Brands Hatch, Nurburgring, Zandvoort sau Red Bull Ring.

Piloții BMW s-au pregătit, ca-n fiecare an, cu un camp de o săptămână în Capezzano Pianore unde li s-a pus la grea încercare atât trupul cât și mintea. Cei șase au fost mereu sub observația doctorului Riccardo Ceccarelli și a echipei sale de la Formula Medicine care i-au trecut prin toate apele timp de patru zile.

Țintele au fost evaluarea nivelului de fitness, timpilor de reacție și nivelul la care stă mentalul după lunga pauză de iarnă. Nu au lipsit antrenamentele de forță, cardio, CrossFit dar și momentele de distracție ca sesiunile de volei pe plajă.

„Camp-ul din ajunul unui nou sezon este mereu un moment foarte plăcut”, a spus Bruno Spengler, veteran al multor astfel de tabere care consideră că aceasta este metoda perfectă de a crea noi legături cu coechipierii într-un mediu competitiv dar departe de circuitul de curse.

BMW a promovat importanța pregătirii fizice a piloților încă din anii ’70 când Jochen Neerpasch, pe atunci șeful diviziei BMW Motorsport, a pus bazele programului BMW Junior și a început tradiția taberelor de antrenament în care cei tineri se luau la „trântă” cu veteranii din echipă.

Dacă piloții bavarezilor de la BMW s-au pus la punct din punct de vedere fizic în Italia, membrii echipei HWA Mercedes-Benz s-au pregătit în stațiunea La Manga din Spania.

Steaua în Trei Colțuri celebrează totodată și trei decenii de când au venit cu o echipă de uzină în DTM așa că fiecare pilot vrea să se facă remarcat în ultima stagiune pentru Mercedes-Benz. Programul săptămânii a inclus, de la arte marțiale și pilates, la tenis, MBX și arte marțiale – pe lângă exercițiile în sala de forță.

Șeful Mercedes-AMG Motorsport DTM, Ulrich Fritz, a subliniat importanța acestei tabere de antrenament spunând că „a devenit o adevărată tradiție în ultimii ani, una care este apreciată de toți cei implicați fiind modul perfect pentru piloți de a se pune la punct fizic pentru noul sezon dar și să creeze legături mai strânse ca un colectiv”.

Insulele Canare au fost destinația piloților de uzină Audi Sport care, ca și rivalii de la Mercedes-Benz și BMW recunosc calitatea esențială a fitness-ului în pregătirea pentru o stagiune în motorsport-ul modern la cel mai înalt nivel.

Cei șase piloți și-au petrecut săptămâna pe bicicletă, alergând, în apă și în sala de forță fiind mereu supervizați de Mr. Le Mans, danezul Tom Kristensen. Câștigător de nouă ori a celebrei curse de 24 de ore de la Le Mans, Kristensen știe perfect cât de importantă este un corp și o minte antrenate, la fel cum o știe și doctorul echipei, Vincenzo Tota.

Cei șase i-au avut alături și pe colegii care participă în Formula E, noua țintă a celor de la Audi după retragerea din Mondialul de Anduranță. Audi a cules toate titlurile în 2017, inclusiv primele patru poziții în ierarhia piloților, astfel că pregătirile în Club La Santa din Lanzarote sunt ca un preambul înaintea unui sezon care, speră șeful Audi Motorsport Dieter Gass, să fie la fel de bun.

Sezonul 2018 al DTM începe la Hockenheim în weekend-ul 5-6 mai, fiecare locație fiind martora a două curse. Marele absent al sezonului va fi Mattias Ekstrom care s-a retras la finele lui 2017 pentru a se concentra pe parcursul său în World RallyCross, în locul său venind Robin Frijns care a impresionat în cursele de GT-uri alături de Audi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.