O ieșire la antrenament cu bicicleta Orbea Avant

0
2160
Orbea Avant

Pilotul de curse Alex Filip integrează în antrenamentele sale și bicicleta. El a parcurs peste 600 de kilometri cu bicicleta Orbea Avant si ne spune prima impresia. 

Aparent toate bicicletele sunt la fel, poate si pentru ca de zeci de ani nu au primit imbunatatiri majore, bineinteles la nivel de principiu – au tot doua roti, ghidon, iar transmisia se face prin lant prin intermediul angrenajului si al pinioanelor tot catre roata din spate.

In esenta, avem acum biciclete cu 2 x 11 si chiar x 12 trepte de viteza, cadru si ghidon aero din carbon, roti aero foarte rezistente, schimbatoare de viteze electronice, cu fir sau chiar wireless, dar si frane pe disc. Cele care usor-usor inlocuiesc clestii cu saboti de frana.

Si tot in aparenta putem considera ca, de fapt, forta ciclistului conteaza, nu neaparat bicicleta. Insa, daca analizam cati watti se pot economisi din nenumaratele detalii, ajungem usor la concluzia ca acelasi ciclist poate avea performante net superioare calare pe o bicicleta ‘impinsa la maxim’ vs. una mediocra sau chiar de tip entry level.

Orbea Avant

Dar, o bicicleta de concurs, la fel cum este o masina de curse sau un clapar de ski pentru Cupa Mondiala nu este neaparat confortabil, iar in antrenamentele lungi ciclistul se resimte. Sau cum ar fi sa merg zilnic cu masina de curse… Greu de imaginat! De aceea ma pot lauda ca am testat o bicicleta a cunoscutului constructor spaniol, Orbea, care poate fi definita printr-un singur cuvant – confort.

Geometria prietenoasa face ca pozitia ciclistului sa fie adaptabila distantelor lungi pe durata antrenamentelor de peste 120-150km. Modelul testat este Orbea Avant din gama Endurance. Inainte de orice descriere, am remarcat modul prietenos de pedalare si ciclistica confortabila, dar si echilibrul bicicletei.

In schimb, precum ziceam si mai devreme, nu este o bicicleta de fuga, adica nu are puterea de a elibera sprinterul din tine. Este un ‚Endurance’ nu un ‚Racer’, ceea ce determina o pozitie de mers ceva mai ridicata, focusul concentrandu-se pe manevrabilitate si imbunatatirea rezistentei riderului.

Orbea Avant

Cadrul Avant de ultima generatie cantareste doar 990gr, cu 200gr mai usor decat modelul anterior. Aceasta diferenta poate fi tradusa in 3.2Watti castigati, sau 15 secunde pe o urcare de 20 de minute cu nivel de 5%.

Daca un cadru Racing (Orca) se axeaza pe greutate si rigiditate, unul Aero (Orca Aero) pe aerodinamica, cel de Endurance (Avant) are un singur obiectiv: confortul cu o rigiditate care sa permita un transfer de forta eficient la roata spate. De altfel, valoarea rezistentei cadrului Avant este acum la 7.68N/mm2, o valoare excelenta pentru o bicicleta de Endurance.

Combinatia dintre angrenaj si pinioane (50/34 x 11/30) este favorabila ascensiunilor si rulajului care are ca unic scop acumularea de kilometri. Bineinteles ca la viteze de peste 45km/h este destul de greu de stat in pluton, mai ales pentru cine nu se simte confortabil la peste 100 rotatii pe minut.

Orbea Avant

Linia Shimano Ultegra 6800, cadrul de carbon, franele pe disc si rotile Mavic Aksium echipate cu anvelope Vittoria Rubino Pro G+ de 25’ plaseaza bicicleta in gama medium spre high-end. Trebuie sa stiti ca prin programul MyO, Orbea iti ofera posibilitatea de a personaliza bicicleta, de la componente, pe modelele mai ieftine, si pana la combinatii de milioane de scheme de culori si mesaje proprii pe cadru la modelele de top.

Un alt lucru care mi-a placut foarte mult este echiparea cu discuri de frana. Fiind un ciclist greu, coborarea este unul dintre punctele mele forte, mai ales ca tehnica de abordare a virajelor este similara cu cea din automobilism.

Sigur, atunci cand cauti confort, trebuie sa faci rabat si de la performanta, adica partenerii de tura cu care te mai provoci la sprinturi si fugareli nebune este foarte posibil sa te lase-n urma. Am fost foarte incantat de bicicleta Orbea in cele 5 antrenamente care au insumat un pic peste 600 km.

Orbea Avant

Luand in calcul, bineinteles, si pretul recomandat de 12525 lei disponibil prin SportsShuttle, am concluzionat ca Avantul ofera un raport calitate-pret excelent pe segmentul lui. Modelul testat dispune de un cadru din carbon OMP, dar Avantul poate veni si in varianta de aluminiu, unde preturile incep de la 3877 lei, pentru modelul H60.

Orbea Avant

Pe scurt, este o bicicleta de drum lung, care-ti va creste anduranta dupa antrenamentele lungi, dar confortabile, iar echiparea foarte buna este complet de partea ciclistului.

Gasesti modelele Orbea la dealer-ul www.sportsshuttle.ro si il poti contacta pe email office@sportsshuttle.ro sau la telefon 0722384425.

Importator pentru Romania: Hive Distribution

Vezi și: 6 antrenori personali pe care să-i urmărești pe Instagram vara aceasta

Urmărește FitnessMag.ro pe FacebookYouTube și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.