Mic ghid de supraviețuire pentru Red Bull Oslea Hiride 2019

0
204
Red Bull Oslea Hiride 2019

Devenit deja o tradiție anuală a comunității freeriderilor din România, Red Bull Oslea Hiride, singurul eveniment de hike & ride din țară, dă startul unei noi provocări pe 23 februarie 2019!

Red Bull, alături de participanții care s-au remarcat la edițiile anterioare, prezintă ghidul care te ajută să fii mai bun, mai rapid și mai eficient, atunci când scopul este să ajungi primul pe creastă.

Încălzirea este cheia

Începe cu 10-15 minute, înainte de a lua startul, cu câteva exerciții de mobilitate și încălzire. Terenul accidentat, cu o înclinație destul de mare, necesită atenție specială pentru încălzirea gleznelor.

Nu urca în boots sau clăpari

Poate că echipamentul este mai ușor, dar vei vedea diferența dacă vei purta pantofi speciali de alergare montană, impermeabili. Vei fi și mai rapid și nici nu îţi vei obosi picioarele pentru partea de coborâre.

Îmbracă-te cât mai lejer

Primul strat şi un polar sunt suficiente. Geaca încape în rucsac. Dacă transpiri excesiv, în creasta muntelui vei îngheţa. În plus, diferența de nivel te va solicita din punctul de vedere al respirației. Nu-ți acoperi gura, chiar dacă temperatura nu este una prietenoasă.

Alege haine cât mai ușoare, dar în același timp de calitate, ca să mențină o temperatură constantă, din material gen merinos.

Red Bull Oslea Hiride 2019

Adoptă o poziție ușor aplecată

Menține spatele drept, permite aerului să intre în plămâni şi folosește-ți picioarele, pentru a te propulsa. La urcare, în special la început, e bine să te concentrezi pe efort, nu pe viteză. Pasul, pe urcare, trebuie să fie mai mic, pentru a nu solicita coapsele şi a economisi energie.

Folosește-ți mâinile pentru a te echilibra

Cum ai și greutate în spate, mişcările de „du-te, vino” ale mâinilor pe lângă corp îţi conferă echilibrul de care ai nevoie.

Ai grijă unde calci

Fii atent la rădăcini, la pietre sau la alte obstacole pe care le poţi întâlni pe traseu.

Folosește bețele de schi

Astfel, consumi mai puțină energie și înaintarea este mai rapidă.

Red Bull Oslea Hiride 2019

Evită să urci singur

Un grup de minimum doi este ideal. Nu depăși alți concurenți decât în zonele care permit acest lucru.

Hidratează-te şi alimentează-te constant

Este bine să ai în rucsac geluri izotonice, batoane proteice şi un Red Bull, care să-ţi dea energie să ajungi până în vârf.

Bucură-te de peisaj

Menține ritmul constant, fă-ţi prieteni pe traseu şi nu uita de câte un selfie care să-ţi aducă multe like-uri și comentarii.

Red Bull Oslea Hiride 2019

La Red Bull Oslea Hiride, competiție ajunsă deja la a opta ediție, cei mai talentați schiori și snowboard-eri trebuie să facă față condițiilor solicitante de concurs și să fie pregătiți fizic pentru o urcare contra timp, cu startul la cota 1.300 și care are o lungime de peste 3,5 kilometri, până la 1.940 metri altitudine, dar și pentru o coborâre pe schi sau snowboard de 1,4 kilometri, cu o pantă de 45°, ce permite fluiditate, control, tehnică, dar oferă și numeroase rampe naturale pentru trick-uri.

Text: Silviu Nicolescu
Foto: Mihai Stetcu, Hila Tiberiu, Attila Szabo/Red Bull Content Pool

Citește și: Pregătirea fizică în MMA

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.