Lucy Charles: „Mă gândesc la adversarii mei de fiecare dată când e greu să mai găsesc lucruri care să mă motiveze”

0
44
Lucy Charles

Înotătoarea, devenită triatlonistă, Lucy Charles a câștigat Campionatul Mondial Ironman în 2015, la categoria de vârstă 18 – 24 de ani, ca amatoare. Și ne povestește cum a reușit asta. 

Lucy a fost mai întâi una dintre cele mai bune înotătoare pe distanță lungă din Marea Britanie, iar în doar trei ani a devenit o atletă de top în lumea competițiilor Ironman.

Majoritatea înotătorilor se zbat ca peștii pe uscat atunci când sunt puși să alerge sau pe bicicletă, dar Lucy Charles, care a împlinit de curând 25 de ani, s-a dovedit a fi un geniu al triatlonului.

În 2017 a câștigat titlul mondial ITU Lond Distance Triathlon, iar la Campionatul Mondial Ironman din Hawaii a terminat pe locul secund. Și ne povestește cum a reușit asta.

Vizualizarea competitorilor este o tehnică puternică 

„Când te pregătești la înot nu prea ai parte de interacțiune socială, mai ales când înoți pe ditanțe lungi. Ani la rând singura companie a fost faianța de pe fundul piscinei. Cred că dezvolți o putere mentală excelentă antrenându-te astfel. Înotătorii pe distanțe lungi se obișnuiesc cu a fi singuri, ei și cu gândurile lor, lucru foarte important pentru Ironman.

Mă gândesc la adversarii mei de fiecare dată când e greu să mai găsesc lucruri care să mă motiveze. Sunt momente în care obosesc și vreau să renunț, momente în care mă gândesc la adversarii mei și la ce fac ei în aceste momente. Îmi amintesc singură că nu pot să mă las. Mă gândesc cum mă urmăresc într-o cursă importantă și mă motivez astfel să merg mai departe.

Daniela Ryf, adversara mea principală, nu are nicio slăbiciune. Tocmai de aceea nu trebuie să neglijez niciun aspect al antrenamentului meu. Având un astfel de rival, am încercat să-mi depășesc tot mereu limitele. Fără ea probabil că nu aș fi unde sunt acum.”

Lucy Charles - triatlon

Avocado are foarte multe grăsimi sănătoase

„Mănânc foarte mult avocado pentru că este un fruct bogat în grăsimi sănătoase. Mereu ard grăsimi când mă antrenez, iar un avocado este exact ceea ce am nevoie după efort. Nu trebuie să mănânc foarte multe pentru a mă simți sătulă. Mănânc de obicei unul dimineața după înot, îl tai în două, mai apoi cubulețe și îl servesc cu ouă fierte pe toast.”

Mănânc pizza înaintea unui concurs important

„În seara de dinaintea unui concurs mănânc ceva bogat în carbohidrați, cum ar fi spaghete sau pizza. Dimineața mănânc fulgi de ovăz cu unt de arahide, cu trei ore înainte de start. Încerc să mănânc lucruri simple înainte de concurs, pentru a reduce șansa de disconfort stomacal.”

Lucy Charles - bicicleta

Un foam roller este esențial pentru recuperare

Când fac pregătire intensă, folosesc un foam roller atât înainte, cât și după sesiunile de antrenament. Îl folosesc la picioare, înainte de sesiune, pentru a pune sângele în mișcare. La final îl folosesc din nou pentru a grăbi procesul de recuperare al mușchilor.”

Să te antrenezi cu un calculator are unele beneficii

„Înotul este un sport simplu, fără pretenții la tehnologia modernă. Când am concurat în primul meu Ironman, nu știam nimic despre putere, de exemplu. Să învăț totul despre datele pe care le puteam aplica în sport a fost excitant și interesant. Acum există măsurători de putere chiar și pentru alergare și vreau să testez și eu asta. Tot ce fac are la bază tehnologia TrainingPeaks. Partenerul și antrenorul meu Reece Barclay urcă toate datele în TrainingPeaks și de acolo vedem tot ce fac într-o anumită zi. Câteodată e mai bine să îmi spună computerul ce am de făcut decât Reece, dacă înțelegeți la ce mă refer.”

Lucy Charles - inot

Mici trucuri pentru recuperare

„E foarte greu să te deconetezi de la antrenamente, competiții și tot ce ai în program. Dar este necesar. Uneori mă ajută să mă uit la televizor, ceva care să nu mă solicite foarte mult, iar alteori pur și simplu ies cu câinele la plimbare. Aceasta este cea mai plăcută formă de relaxare și recuperare după efort.

Ciocolata este punctul meu slab. Nu am cum să-i rezist. În fiecare zi mănânc câte puțin pentru că este important să nu renunțăm complet la lucrurile pe care le iubim. 😉

Când sunt acasă, după fiecare antrenament fac o baie caldă cu multe săruri și magneziu. Apoi folosesc un aparat special de compresie cu apă rece. Această combinație de cald – rece mă ajută să-mi revin rapid.”

Lucy Charles - alergare

Lucy Charles va concura la Campionatul Mondial Ironman în Hawaii pe 13 octombrie.

via Red Bull Content Pool

Citește și: 6 motive pentru care să folosești un foam roller în antrenamentul tău

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.