[INTERVIU] Oana Cuzino: „Un mod de viață sănătos este acela care scade riscul de a te îmbolnăvi sau de a muri mai devreme.”

0
1532
Oana Cuzino

Ca medic, sănătatea și un stil de viață sănătos reprezintă principala preocupare pentru Oana Cuzino. Și tocmai despre asta am povestit cu ea pe fitnessmag.ro.

După colaborarea cu PRO TV, Oana Cuzino s-a dedicat proiectului online DOC.ro. Am povestit cu ea despre sport, un stil de viață sănătos și cum putem găsi echilibrul pentru o viață sănătoasă și armonioasă.

Articolele de pe FITNESS MAG se citesc cel mai bine la cafea. Descoperă pe COFFEElicious.ro peste 100 de sortimente de capsule cu cafea, compatibile cu sistemele Nespresso, Dolce Gusto și Caffissimo, dar și cafea de specialitate de la 9 prăjitorii din România. 

Cât de important este sportul în viața ta de zi cu zi?

Mișcarea și sportul înseamnă foarte mult pentru mine și încerc să le fac cât mai mult loc în programul zilnic, fie că dedic un interval anume, în timpul săptămânii, fie că găsesc pretexte, cum ar fi o plimbare mai lungă cu cățelul în natură sau câțiva pași în plus când am treabă în oraș.

Ne poți spune ce înseamnă, de fapt, un stil de viață sănătos? Mai cu seamă că tu vorbești despre asta și informezi oamenii prin intermediul propriului site doc.ro.

Un mod de viață sănătos este acela care scade riscul de a te îmbolnăvi sau de a muri mai devreme. Într-adevar, nu toate bolile pot fi prevenite, însă o mare parte dintre îmbolnăviri, în special cele cauzate de boli coronariene și ale sistemului circulator, precum și cancerul pulmonar sau de colon, ar putea fi evitate prin o dietă mai sănătoasă  și prin schimbarea obiceiurile noastre de zi cu zi.

Din punct de vedere al mișcării, se consideră că sedentarismul este “noul fumat”, deci un obicei de viață la fel de periculos pentru sănătatea sistemului cardiovascular și respirator.

Cum reușești să faci loc pentru activitățile sportive în programul tău și ce te motivează să nu renunți la această activitate?

A-ți face timp să faci mișcare înseamnă uneori să te trezesti mai devreme și evident să te și culci mai devreme, dar și să să renunți la anumite lucruri, cum ar fi seriale sau ieșiri în oraș. Eu apelez și la anumite trucuri pentru a face plimbări în pas rapid cum ar fi ascultarea unui podcast sau a unui audiobook, care mai prelungește cu încă o tură timpul dedicat.

O modalitate bună de a rămâne consecvent este să-ți faci un program ordonat în care aloci un timp potrivit claselor de pilates, cum este în cazul meu,  în programul zilei, de obicei dimineața.

De câte ori faci sport într-o săptămână? Cu ce frecvență le recomanzi oamenilor să facă sport?

Încerc zilnic să aloc cel puțin 20 de minute, pentru că poți face câteva exerciții utile și acasă. Ajung cam de două ori pe săptămână la clasa de pilates, iar duminica mă antrenez încă o oră și jumătate alături de prietena și instructorul meu de krav maga, Ada Roseti, care are centură neagră la acest tip de arte marțiale.

Care este perioada din zi preferată pentru sport?

Pentru mine dimineața este perioada preferată. Studiile au arătat că antrenamentul la 7 dimineața, comparativ cu orele de mai târziu după-amiaza sau seara, poate ajuta persoanele să aibă un somn mai de calitate noaptea. Un alt argument ar fi că exercițiile fizice pe stomacul gol pot arde mai multe grăsimi.

Care este rutina ta de beauty într-o zi în care mergi la sport?

Atât  înainte cât și după o jumătate de oră sau chiar o oră întreagă de sport dimineața, îmi curăț foarte bine tenul prin spălare și demachiere. Apoi, îmi spăl părul, după antrenamentele mai intense, iar  de două sau trei ori pe săptămână fac masaj, pentru a evita febra musculară și contracturile.

Oana Cuzino

Echipamentul de sport preferat?

Îmi plac articolele de sport de la Stella McCartney sau High.

Ce este mai important: să faci sport sau să ții dietă?

Ambele sunt importante, dacă te referi la dieta sănătoasă și nu la una restrictivă. Atunci când faci sport și ai o masă musculară mai antrenată, crește și metabolismul și atunci elimini o parte din grija de a nu consuma alimente cu mai multe calorii.

Pentru cei care au multe kilograme în plus și sunt sedentari, dacă își propun să scape de grăsime printr-un program de dietă și sport, ar fi bine să se consulte cu un specialist, pentru a nu pune mare presiune pe articulații într-o primă fază și să apeleze mai degrabă la înot și plimbări zilnic, până când încep să elimine din kilograme cu ajutorul schimbărilor din  dietă.

Cum putem găsi echilibrul pentru o viață sănătoasă și armonioasă?

Motivația principală este grija de sine, aceasta te ajuta să faci alegeri întotdeauna mai bune atunci când vine vorba de sănătate, mișcare, somn și odihnă, dar și alegerea petrecerii timpului de calitate.

Ce suplimente folosești în completarea dietei tale?

De mai bine de zece ani eu am introdus zilnic suplimente diverse, în special cele din gama WHC (Woman Health Consulting) potrivite mie – acizi grași esențiali, vitamine, acid hyaluronic, minerale și oligoelemente care să mă ajute în menținerea sănătății întregului organism, dar și a pielii și tenului.

Dintre toate suplimentele, eu am observat că cele mai eficiente sunt nutraceuticele, care concentrează elemente de origine alimentară, perfect biocompatibile precum acizii grași omega 3, 6, 7 și 9 și alți fitonutrienți prețiosi precum extractul din limba mielului, uleiul de cătină, hidroxitirozol din uleiul de măsline, dar și coenzima Q10 și vitamina D, A, E și C, vitaminele din grupul B, phosfatidilserina, seleniu și zinc, magneziu etc.

Pentru sănătatea articulațiilor, iau Unocardio Sports, care conține pe lângă acizii grași omega 3 și glucozamina și chondroitin sulfat, extrase din membrana cojii de ou. Curele cu aceste suplimente pot face minuni și generează adevăratul suport pentru ten și piele, articulații și sistemul osos, dar și sănătatea sistemului cardiovascular și hormonal. Fără această hrană “din interior” efectele terapiilor cosmetice sunt modeste și limitate doar la zonele  tratate.

În plus, apelez la melatonină, „hormonul somnului” sau „hormonul de noapte”. Un studiu recent pe care l-am publicat și noi pe doc.ro a constatat că suplimentarea cu melatonină înainte de culcare a sporit nivelurile de hormon de creștere cu 157%, fiind o foarte bună terapie antiaging.

Ce ai în geanta de sport?

Suplimentul UnoCardio Sports, pe care îl iau înainte de antrenament, costumul de baie pentru saună, spa și masaj, un săpun lichid pentru ten, trusa de demachiere pentru a-mi curăța fața după efort, și un ser hidratant.

Cât de importantă este pentru tine tehnologia, când faci sport? Ai aplicații preferate?

Am mai apelat la My fitness pal, care   poate fi foarte util prin acele remindere, care te țin motivat, sau aplicațiile de monitorizare a pașilor; îmi place să fac sport cu ceasul Apple la mâna pentru a monitoriza pulsul și nivelul de effort.

Un playlist preferat?

Prefer muzica pop, hiturile zilei.

Ce înseamnă pentru tine „cheat day”?

Am perioade de „cheat” în vacanță, însă chiar și atuci prefer să înot sau să mă plimb, deci pot explora și zonele gastronomice fără grija unor kilograme în plus.

Ce te motivează să faci sport și să mănânci sănătos? Cum ar putea oamenii să îți găsească motivația de a face sport și urma o dietă sănătoasă?

Motivația este cam aceeași pentru toți- vrei să arăți bine, să fii tonic, să ai o postură frumoasă și să ai mai multă energie în tot ce faci, dar și să îți păstrezi sănătatea și tinerețea cât mai mult timp.

Trebuie să ai așteptări realiste, iar planul de viață sănătoasă trebuie să se potriveasca cu stilul tău, programul de lucru și viața de familie. Pentru mine cel mai dificil este să fac față plictiselii, pentru că sportul poate deveni ca oricare altă rutină. De aceea fac și pilates, dar și krav maga, alternez și cu înot sau plimbări în pădure, ascult uneori muzică, sau un audiobook bun.

Contează să alegi și un loc frumos în care faci sport sau în care să te simți bine- fie că vorbim de natură sau o sală de sport aranjată drăguț, foarte curată, unde vin oameni interesanți, toate te pot ajuta să îmbini utilul cu plăcutul.

De-a lungul anilor ai îndrumat cititorii către un stil de viață sănătos. Cred că este foarte „rewarding” să știi că ajuți oamenii să facă o schimbare bună în stilul lor de viață. În acest sens, care a fost cea mai frumoasă reacție de la cititorii tăi?

Așa este, mereu primesc feedback de la oameni care îmi trimit poze cu ei după ce și-au schimbat stilul de viață și vor să împartă cu mine bucuria schimbării. Acest lucru mă motivează să merg mai departe cu munca mea. Ceea ce mă bucură este atunci când reușesc să îi conving să își schimbe mentalitatea și să se prețuiască mai mult pe sine, până la urmă asta contează . Oamenii înțeleg că își pot influența sănătatea prin gesturi de zi cu zi.

Asta este ce mi-am propus încă de la bun început ca medi c- ca oamenii să acorde mai multe șanse informării de calitate și cu substrat științific medical, să le aplice propriei sănătăți și propriului stil de viață și să înțeleagă că schimbarea este posibilă oricând, chiar și în acest moment  și că este în puterea și  înțelegerea fiecăruia dintre noi.

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește FITNESS MAG pe FacebookInstagram și YouTube!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.