Important: când și cum să iei suplimentele

0
2245
când și cum să iei suplimentele

Suplimentele fac deja parte din dieta noastră, dar este foarte important să știi ce și cum să iei pentru ca acestea să aibă și efectul dorit.

Suplimente care ne protejează oasele, inima sau care previn diverse boli. Deja fac parte din meniul zilnic al multora dintre noi, în special al celor care au un stil de viață activ.

Nu este nimic rău în asta, dar este foarte important să știi ce, cum și când să iei. Iată câteva informații despre cele mai utilizate 7 suplimente.

Calciu

În general, o doză mare de minerale luată duce la un grad mai mic de absorbție, așa că dacă iei calciu i-al singur și la o altă oră din zi decât celelalte minerale precum magneziu, zinc sau fier.

Dacă este important ca în afară de calciu să iei și magneziu, nu lua pastilele în același timp. Studiile arată că prea mult calciu poate duce la calcifierea arterelor așa că este recomandat să iei o rată de 1:1 calciu și magneziu.

Ia calciul în timpul mesei pentru o absorbție mai bună și în doze mici pentru că se absoarbe mai bine. Recomandarea este să iei două doze de 500 mg dimineața și la prânz.

Fier

Pentru că poate bloca absorbția în organism a altor minerale nu lua fierul în același timp cu magneziu, calciu sau zinc. Evită să iei și vitamine E cu fier sau alte multivitamine care au în componență vitamina E. Fierul se ia cel mai bine pe stomacul gol pentru o absorbție cât mai bună, așa că dacă nu ai probleme cu stomacul poți să iei suplimentul dimineața, pe stomacul gol.

Apoi poți să bei un suc de portocale, nu ceai sau cafea. Cafeina și calciul din lapte poate împiedica fixarea fierului, în timp ce vitamina C ajută la asta. Bea foarte multă apă atunci când iei fier.

Este recomandată o doză de 60 – 120 mg, o dată pe zi, dimineața pe stomacul gol și cu două ore înainte de a lua orice alte vitamine.

Vitamina D

La fel ca celelalte vitamine solubile în grăsime, A, E sau K, vitamina D se absoarbe cel mai bine dacă se ia în timpul unei mese mai grase. Dacă prânzul e masa ta principală, atunci poți să iei vitamina D la această masă.

Conform studilor, consumul de vitamina D intrerupe producția de melatonină așa că evită să iei suplimentul seara pentru a nu avea probleme cu somnul.

Așadar, ia vitamina D de până la 4.000 IU în timpul unei mese în care consumi grăsimi sănătoase.

Vitamina B

Vitamina B este solubilă în apă așa că se absoarbe imediat. De aceea este bine ca vitamina B să se ia în mai multe doze mai mici, iar complexul care combină toate B-urile este recomandat.

Ai grijă să nu exagerezi însă cu vitamina B6. Conform unor studii, doze mari luate pentru o perioadă lungă de timp pot cauza distrugeri ale nervilor.

B-urile îți oferă un boost de energie așa că îți recomandă să le ie dimineața, seara putând duce la insomnii. Se absorb cel mai bine pe stomacul gol, dar dacă ai un stomac sensibil poți să mănânci ceva înainte.

Vitamina C

La fel ca vitamina B, vitamina C este solubilă în apă și nu necesită o dietă specială pentru a fi eficientă. Dacă împarți doza zilnică recomandată pe tot parcursul zilei atunci vei avea o absorbție mai bună și previne stresul gastro-intestinal pe care îl pot experimenta unii oameni dacă iau o doză de 1.000 mg sau mai mult.

Vitamina C ajută la o absorbție mai bună a calciului, dar poate interfera cu absorbția vitaminei B12, deci este recomandat să le iei separat. Cel mai bine este să iei două pastile de câte 250 mg pe zi, la micul dejun și la cină.

Ulei de pește

Pentru că poate crea probleme gastrice, ulei de pește trebuie luat întotdeauna înainte de masă. Este destul de greu de digerat așa că este bine să-l împarți în mai multe doze. Nu lua niciodată înainte de a merge la sală sau chiar înainte de culcare.

Dacă ai probleme cu digestia de la uleiul de pește încearcă și versiuni emulsificate care sunt mai ușor de digerat. În general, uleiul de pește se poate lua fără probleme cu alte suplimente, dar evită-l dacă iei gingko biloba sau alte ierburi care duc la subțierea sângelui.

Cel mai bine este să iei o doză de 500 – 600 mg , de două ori pe zi, la micul dejun și la prânz.

Probiotice

Pentru că acidul din stomac poate distruge probioticele, acestea se iau cel mai bine pe stomacul gol. Unele studii arată că este recomandat să fie luate cu 30 de minute înaintea unei mese.

Citește și: O alimentație echilibrată pentru cel mic începe cu exemplul tău și meniurile LifeBox Kids

Urmărește FitnessMag.ro pe FacebookYouTube și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.