Gabriela Simion: „Am înțeles că eu trebuie să am o relație bună cu mine, înainte de toate”

0
82
Gabriela Simion

Gabriela Simion provine dintr-o familie de sportivi de performanță, ea însăși practicând canotaj și volei în trecut. 

În 2014, devine concurentă în show-ul TV Masterchef, în urma căruia decide să își părăsească jobul de 14 ani dintr-o corporație și să se orienteze spre un business personal, în cooking. În prezent, o regăsim pe www.gabrielasimion.com, un blog de lifestyle, travel și cooking.

Am povestit cu ea despre ce are în geanta de sport, ce găsim la ea în frigider dacă-l deschidem acum și ce o motivează să facă sport.

FM: Povestește-mi puțin despre tine, despre „relația” cu sportul și pasiunea pentru gătit.

Gabriela Simion: Relațiile adevărate sunt greu de ținut în viață, așa că am înțeles că eu trebuie să am o relație bună cu mine, înainte de toate. Am luat anumite decizii care îmi influențează fiecare zi și sunt conștientă că suntem ceea ce mâncăm. În trecut, am practicat volei și canotaj de performanță și ştiu foarte bine ce trebuie să faci pentru a avea un corp puternic şi, mai ales, sănătos. Pentru că sunt o gurmandă pasionată de gătit, am încercat mereu să îmi găsesc un echilibru între gătit, mâncat și sport.

De câte ori pe săptămână mergi la sală și care sunt exercițiile tale preferate?

Merg la sală de două ori pe săptămână și încerc mereu să fac și altceva în restul timpului, mers pe jos sau pe bicicletă. La sală prefer exercițiile pentru picioare și abdomen, reminiscențele trecutului, ce să-i faci, dar nu uit niciodată să fac și exerciții pentru brațe și spate, aici consider eu că trebuie să lucrez mai mult.

Ce muzică asculți în timpul exercițiilor? Ai un playlist special pe telefon?

Muzica îmi place să „bubuie” în căști când sunt pe bandă sau pe stepper, așa că mereu am un playlist, pregătit cu multe melodii actuale și pline de ritm antrenant. Acum am o mică obsesie cu Ed Sheeran – Shape of You, și ajunge să fie de multe ori pe „repeat”.

Dă-i play și citește mai departe…

Fiind expusă, în viața cotidiană, prin natura preocupărilor tale, celor mai apetisante feluri de mâncare, cum reușești să te menții în formă?

Probabil că o să credeți că o să răspund… „ce ușor este!”. Ei bine, este foarte greu! Şi pentru că sunt zile în care îmi sunt plimbate prin față 10-12 feluri de mâncare, am dezvoltat reguli de bună purtare cu corpul meu. Doar gust/degust, mereu împart mâncarea cu alte persoane, dacă sunt la restaurant (nu merg să mănânc singură), la evenimente mănânc foarte rar și acasă încerc să țin în frigider/dulap doar ceea ce trebuie, să nu fiu tentată să mănânc ce nu trebuie, când nu trebuie. Dacă nu le am, nu le mănânc.

Care sunt felurile tale de mâncare preferate, pe care le gătești cel mai des?

Îmi plac foarte mult fructele de mare, nu au grăsime, dar au colesterol, deci trebuie să am grijă și cu ele. Pastele integrale intră categoric în topul meu, precum și mâncarea asiatică cu foarte multe legume. Aleg des să le gătesc acasă pentru că sunt rapide și pot să le variez fără să mă plictisesc. Nu sunt fan dulciuri, așa că nu fac decât foarte rar acasă ceva dulce, dar am și eu o slăbiciune, la caramel, și încerc să nu citesc meniul la partea de dulciuri, ca să nu fiu tentată să comand.

Cum arată meniul unei zile în care mergi la sală?

Dimineața, o încep cu o cafea, mi-am dorit să renunț la ea, dar nu sunt funcțională fără… și adaug un iaurt cu fructe proaspete și mix de semințe. Prânzul are o supă, de preferință supă cremă și porție de paste cu pesto sau roșii cherry. Seara se termină de cele mai multe ori în compania unei salate cu creveți la grătar sau pește, sau piept de curcan. Firește, nu lipsesc snackurile din fructe între mese.

Ai câteva sfaturi pentru a ne ajuta să gătim sănătos?

Alegeți ingrediente proaspete. Încercați să nu gătiți foarte mult mâncarea. Nu prăjiți carnea, varianta de preparare la grătar sau la cuptor este mult mai bună. Adăugați semințe mixte în iaurt, salată și în alte preparate. Încercați să folosiți ulei de măsline. Este bun atât la interior, cât și la exterior.

Ce te motivează să-ți petreci timpul în sala de fitness?

Sunt conștientă de timp și de faptul că, dacă îl lăsăm să treacă fără să facem ceva, este foarte greu, după (ce trece, n.red.), să mai reparăm. Cred că trebuie să facem tot ce trebuie pentru noi ca să ne fie bine acum și, implicit, să ne fie bine și mai târziu. Merg la sală pentru mine și pentru sănătatea mea.

Ai vreo obsesie legată de fitness?

Îmi place să cred că nu am obsesii față de nimic, dar cine știe ce o să dezvolt în viitor?! Sper să crească în mine obsesia pentru viață sănătoasă până la 100 de ani.

Ce ai mereu în geantă de sport?

Geanta mea este mare și încăpătoare, așa că încerc să iau mereu tot ce am nevoie. Echipamentul adidas by Stella McCartney a devenit preferatul meu. Nu plec niciodată la sală fără apă, este deosebit de importantă hidratarea pe tot parcursul zilei, dar, mai ales, corelată cu efortul.

Îmi place să stau în lumea mea, așa că iPhone-ul și căștile trebuie să meargă cu mine peste tot. Un selfie-stick este mereu în geantă, prefer o poză făcută în acest fel și trebuie să păstrez legătura cu mediul online cu niște poze fresh de la sală. Din când în când, fac și exerciții cu greutăți, așa că mănușile sunt foarte bune.

Nu îmi plac bătăturile, am avut multe când făceam canotaj și ştiu că nu sunt binevenite pe mâinile unei femei. Pentru că de multe ori alerg la o întâlnire după sală, sunt necesare un roll-on și o perie, să mă reîmprospătez după duș.

Sunt conștientă că atunci când ies de la sală și am făcut efort mă lovește foamea, glicemia mea se mai joacă cu mine, așa că încerc să evit mâncatul produselor nerecomandate și am câte un snack din fructe proaspete, cel mai des fructe de pădure, pentru că au mulți antioxidanți și sunt bune pentru tinerețe veșnică.

Și în frigider?

Salată verde, valeriană, leurdă, spănăcel, ceapă verde, morcovi, iaurt degresat, kefir, avocado, mango, zmeură, coacăze, ulei de măsline și o sticlă de șampanie. 😉

Foto: Marooni

Citește și: Antrenament la limită cu Carlos Sainz jr. Pentru a rezista în Formula 1!

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.