Cum te poate ajuta mentalitatea de învingător în sport și în viață

0
214

Fie că ești pus în fața pregătirii unui discurs important sau trebuie să treci prin focul unui interviu de angajare dificil, nu ar fi rău să tragi cu urechea la tehnicile pe care le folosesc piloții de curse pentru a-și antrena mentalul în drumul lor către mari victorii căci te pot ajuta și pe tine în viață.

Cu toții știm că piloții de curse sunt, ca și restul atleților, ghidați către performanță. Niciunul nu s-ar prezenta la o competiție dacă nu ar fi împinși de dorința de a pune mâna pe primul loc.

Totuși, în spatele marilor rezultate stă și o pregătire mentală temeinică, o focalizare a minții asupra țintei pe care ți-ai asumat-o. Aceste antrenamente ale creierului te pot ajuta și în viața ta de zi cu zi, departe de marile competiții sportive, conform unui studiu recent finalizat.

Andy Priaulx și Sebastien Ogier – doi piloți de vârf care au învățat să-și antreneze și mentalul, nu doar fizicul

Cercetarea și-a dorit să găsească acele elemente care diferențiază creierul unui atlet de cel al unui om obișnuit, mai precis, oamenii de știință și-au dorit să găsească acea dorință neinhibată pentru victorie. Astfel, King’s College din Londra a analizat mai mulți piloți de pe filiera de competiții a celor de la Ford. Aceștia au echipat piloții cu căști speciale care redau encefalogramele (EEG) în timp real a piloților care se antrenau în simulatoare.

Printre cei selectați pentru acest studiu s-au numărat și Sebastien Ogier, de cinci ori campion in WRC, și Andy Priaulx, triplu campion în Mondialul de Turisme. Datele strânse de la piloții profesioniști au fost apoi comparate cu unele culese de la șoferi obișnuiți care au fost trecuți prin focurile aceluiași simulator.

Aceștia au fost însă împărțiți în două grupuri: unul care a fost pregătit din punct de vedere mental asemenea profesioniștilor și un al doilea care nu a beneficiat de acest ajutor.

„Rezultatele studiului au arătat că, atunci când este într-o stare de concentrare profundă, creierul unui pilot profesionist poate ignora cu 40% mai multe elemente care pe tine sau pe mine ne-ar distrage”, a declarat doctorul Elias Mouchliantis, specialist în neuro știință la King’s College din Londra. „Ceea ce este cu adevărat interesant este că oamenii obișnuiți care au făcut în prealabil niște exerciții mentale simple au fost la rândul lor capabili să performeze la nivele înalte”.

Exerciții simple de respirație și meditație, combinate cu o tehnică a vizualizării și descrierii sarcinii pe care o aveau de făcut i-au ajutat pe șoferii obișnuiți să obțină rezultate cu până la 50% mai bune în comparație cu șoferii care n-au trecut prin niciun fel de pregătire.

Această descoperire a fost susținută și de Priaulx care a subliniat că majoritatea piloților nu au acest talent din naștere, în schimb și-l dezvoltă pe parcursul carierei și devine un element indispensabil din „suita” unui pilot. Mai pe scurt, degeaba ești pregătit la perfecție din punct de vedere fizic dacă ai lacune la capitolul mental.

Este vorba atât de capacitatea de a te concentra sub presiune, ceea ce a analizat studiul acesta, cât și situații în care te plafonezi din motive care țin doar de mintea ta.

În urma acestor descoperiri, cei de la Ford vor să pună la punct o cască cu un sistem EEG care să trimită un feed în timp real al creierului pilotului pe care echipa de la boxe să-l poată analiza precum analizează și datele de telemetrie care vin de la senzorii mașinii de curse. Mai important decât atât este că și tu îți poți îmbunătăți performanțele, indiferent de sportul ales, dacă apelezi la aceste tehnici de „încălzire” mentală.

Citește și: Deea Buzdugan: Am fost la Rolex Middle Sea Race

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.