Cum să fii la fel de fit ca… Miles Chamley-Watson, campion mondial la scrimă

0
42
Miles Chamley-Watson

În 2013, Miles Chamley-Watson devenea primul american care câștigă un titlu de campion mondial la scrimă, inventând o mișcare care îi poartă acum numele.

 Cu o înălțime de 1,93 metri și un corp acoperit cu tatuaje, Miles Chamley-Watson iese în evidență oriunde s-ar afla. Mai ales în momentul în care își îmbracă echipamentul și urcă pe planșă.

Cum arată rutina unui sportiv aproape de neînvins? Haideți să îl întrebăm chiar pe el!

Miles Chamley-Watson

Mișcare: „Scrima e o combinație între șah și box”

„În acest sport, trebuie să fii rapid, dar și să te gândești la ceea ce va face oponentul tău în continuare. Eu fac și antrenament specific pentru box, cu exerciții explozive, pe care le combin cu cele de coordonare a mâinilor și picioarelor. Și încerc tot timpul să anticipez mișcarea adversarului. Totul se întâmplă progresiv. De exemplu, merg sau alerg pe bandă în timp ce antrenorul îmi aruncă două mingi de tenis și eu trebuie să o prind pe cea pe care el îmi spune că trebuie să o prind. Toate exercițiile sunt concepute pentru a fi mai bun pe planșă. Deloc surprinzător, reflexele și coordonarea mână-ochi șunt mult mai bune acum.”

Nutriție: „Mănânc de 6 ori pe zi, de obicei de trei ori până la 11 dimineața”

„Dimineața, îmi pregătesc ouă și un smoothie cu banane, unt de arahide, Red Bull tropical, pudră de proteină și lapte de cocos. Micul dejun e combustibil pentru toată ziua, de obicei conține 2.000 de calorii. Pentru o gustare, îmi place să mănânc pastramă de curcan. Prânzul îmi vine la sală direct, de obicei pui cu legume. Cina e bogată în proteine, grăsimi cât mai puține și carbohidrați. Somon sau alt pește, avocado, orez brun sau quinoa.”

Miles Chamley-Watson

Flexibilitate: „Am început să fac Pilates ca să îmi dezvolt capacitățile de mișcare”

„Flexibilitatea este unul dintre lucrurile cele mai importante în scrimă. Trebuie să avem un corp flexibil. Sportivii din majoritatea țărilor asiatice stau foarte bine la acest capitol. De exemplu, ei pot face șpagatul și pot reveni imediat în poziție după asta. Și eu pot să fac asta, însă la 1,93 metri înălțime, îmi este mult mai greu. Mă pregătesc constant în acest domeniu pentru că este foarte important.”

Miles Chamley-Watson

Recuperare: „Dacă am grijă de corpul meu văd imediat rezultate”

„Acum sunt sportiv profesionist, deci trebuie să am grijă de corpul meu. Fac streching în fiecare dimineață și seara. Merg la terapie fizică în fiecare zi, la sală și la antrenamente de scrimă. Câteodată fac acupunctură sau cupping, pentru relaxarea mușchilor. Fac aceste terapii încă de la olimpiada din 2012. Fac și băi cu sare, saună rusească o dată pe sătpămână, masaje și crioterapie. De asemenea folosesc în fiecare zi aparatul Normatec pentru recuperare.”

Miles Chamley-Watson

Foto: Red Bull Content Pool

Citește și: Fitness pe două roți cu Adrian Răduță

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.