Cum să fii la fel de fit ca… Dominik Gührs, dublu campion mondial la wakeboarding

0
15
Dominik Gührs

Dacă Dominik Gührs, dublul campion mondial la wakerbording, nu știe ceva despre sport, atunci probabil că este irelevant.

Atletul de 28 de ani din Munich își dezvăluie cele mai ascunse tehnici de pregătire din dotare, care te vor ajuta și pe tine să îți atingi țelul mai repede.

Dominik Gührs

Mișcare: „Dacă vrei să-ți îmbunătățești performanțele, forțează-ți limitele!”

„Dacă vreau mușchi mai mari, trebuie să îi solicit cât mai mult posibil. Chiar și acum mai intru într-un stadiu de bestie, ca să zic așa. Fiecare împătimit al fitness-ului știe că mișcarea în plus, pe ultima sută de metri a antrenamentului, este cea mai importantă. Atunci, când simți că îți cedează picioarele și nu mai poți, atunci trebuie să mai faci o repetare. Primesc un fel de superputere în acel moment, pot să fac trei sau patru seturi în plus. Nu trebuie să exagerăm cu aceste repetări extra, însă poți să vezi astfel exact cât este capabil corpul tău să ducă. Dacă ești la început, abordează totul pas cu pas.”

Stare mentală: „Dacă nu te concetrezi, ai pierdut încă înainte să începi.”

 „Cursele de wakerboarding durează mai puțin de un minut de obicei. Dacă nu ești concentrat la maximum, ai pierdut totul încă de dinainte să înceapă. Pentru a mă concentra la maximum din punct de vedere mental, de obicei jonglez cu trei mingi înainte de cursă. Mă concentrez pe mișcarea mâinilor și scap efectiv de gândurile care îmi distrag atenția. La un moment dat corpul preia controlul și pare să arunce mingile singur. Atunci sunt în starea mentală perfectă pentru competiție.”

Dominik Gührs

Nutriție: „Nu mă interesează caloriile sau dietele stricte.” 

„Dacă vreau să fiu capabil de cea mai bună performanță a mea, trebuie să mă simt confortabil și asta ține în mare parte și de ceea ce mănânc. Câteodată, mănânc foarte gras de exemplu. Însă înainte și după antrenamente sunt foarte strict referitor la ce alimente consum, pentru a-i asigura corpului cele mai bune vitamine și minerale. Înainte cu o oră și jumătate de sesiunea de antrenament, mănânc paste sau cartofi cu legume, pentru că de aici îmi iau puterea de care am nevoie. Înainte de start, mănânc o banană sau beau un shake. Amândouă sunt ușoare pentru stomac și sunt pline de energie. După antrenament trebuie să consum ceva ușor, pentru că dacă nu, intru în comă.”

Recuperare: „Mă recuperez după un antrenament cu un antrenament și mai intens!”

„După o sesiune grea de ridicări și forță urmează o sesiune de 30 de minute cu foam roller-ul pe zonele care mă dor cel mai tare, până când durerea dispare. Efectiv îmi elimin durerea prin rotire. Relaxarea e foarte importantă și ea. Pe lângă asta, somnul este absolut vital în sport. Trebuie să dorm între 8 și 9 ore pe noapte ca să mă simt bine și pregătit.”

Dominik Gührs

Foto: Red Bull Content Pool

Citește și: Cum să fii la fel de fit ca… Miles Chamley-Watson, campion mondial la scrimă

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.