Consumul moderat de bere are mai multe beneficii decât ți-ai imagina!

0
2335
consum moderat de bere

Vara îți dorești parcă o pauză… de la muncă, probleme dificile, diete. Îți dorești să te bucuri din plin de vacanță, inclusiv consumând alimentele sau băuturile tale preferate.

Pentru a nu irosi însă eforturile de peste an, îți recomandăm un principiu simplu și foarte ușor de pus în practică: moderația.

Nu există întotdeauna referințe clare în ceea ce privește cantitatea considerată a fi moderată pentru orice tip de aliment sau băutură, diferind de un individ la altul.

Și cum vara, mai mult ca oricând, simți probabil nevoia unei beri reci pentru a te răcori, ne-am gândit să clarificăm câteva aspecte legate de cosumul de bere, dar și de ceea ce înseamnă un consum moderat de bere.

Consum moderat de bere.

Deși datele fizice ale fiecăruia dintre noi sunt diferite (în funcție de vârstă, sex, înălțime sau greutate), cercetătorii au reușit să definească acest consumul moderat de bere. Și numesc consum moderat cantitatea de bere care ne menține într-o zonă care nu e doar lipsită de riscuri pentru sănătate, dar care poate avea chiar reale beneficii dovedite științific.

Astfel, Organizația Mondială a Sănătății a definit un consum moderat de bere ca o cantitate de 660 ml/zi pentru bărbați și 330 ml/zi pentru femei. Vorbim de o bere cu o concentrație de alcool de 5%!

Efectele pozitive ale consumului moderat de bere

Au fost înregistrate de-a lungul timpului o serie de efecte pozitive în rândul adulților, evidente doar în condițiile unui consum moderat de bere.

Adulții care își limitează consumul de bere la unul sau două pahare pe zi prezintă un risc mai scăzut de boli cardiovasculare, diabet de tip 2 și demență.

Totuși, consumul moderat de alcool ar trebui mereu considerat un supliment și nu o alternativă la alte obiceiuri sănătoase care, de asemenea, scad riscul apariției bolilor cronice, precum cardiopatia coronariană și diabetul.

Băutorii de bere pot avea o speranță de viață mai mare

Dacă în cazul consumului moderat de bere s-a observat un risc mai scăzut de boală cardiovasculară sau diabet de tip 2, este normal că și riscul relativ de mortalitate în general este mai scăzut (cu aproximativ 10%), fiind asociat consumului de aproximativ 20 g de alcool pe zi pentru bărbați și 10 g de alcool pe zi pentru femei.

Berea are doar ingrediente naturale

Berea este un „aliment” natural, ce nu are nevoie de conservanți, având alcool și hamei, ambele ingrediente constituind conservanți naturali.

Berea nu îngrașă

Fiind o băutură fabricată din ingrediente naturale, berea nu are multe calorii. Un pahar de 250 ml de bere are același număr de calorii cu un pahar de 250 ml de suc de portocale (105 kcal).

La bere, aproximativ două treimi din calorii provin din alcoolul din ea, o treime din carbohidrați, iar o cantitate neglijabilă din proteine (proporțiile pot să difere în funcție de compoziția, de tăria și de modul în care este fabricată berea). Rezultatele unui studiu în rândul bărbaților arată că cei care au consumat bere zilnic, în cantități moderate, au avut un indice al masei corporale mai mic și o circumferință a taliei mai mică decât cei care au consumat cantități mai mari sau mai rar

Berea hidratează

Poate nu știați, dar în varianta sa fără alcool, berea nu doar că are cu mult mai puține calorii – 50 kcal/ 250 ml, dar poate fi și o alternativă de hidratare pe timpul zilelor călduroase de vară sau după o sesiune de sport în sală sau în aer liber. Berea conține carbohidrați, sodiu și apă în proporție de peste 90%, elemente care sunt importante pentru recuperare după pregătirea fizică.

Singurele băuturi care te hidratează vara și au mai puține calorii decât berea sunt: ceaiul neîndulcit, cafeaua neagră și apa.

Berea conține vitamina B

Berea conține nutrienți, vitamina B și acid folic în particular, care contribuie la reducerea riscului de atac de cord. De asemenea, berea conține fibre solubile, care împiedică absorbția grăsimilor.

În concluzie, deși consumul moderat de bere ar putea avea efecte benefice asupra sănătății și poate fi integrat într-un stil de viață sănătos, nu trebuie să consumați bere în cantități moderate pentru un stil de viață sănătos. Alimentele pe care le consumăm și efectele lor trebuie privite integrat, în ansamblul stilului de viață.

Pentru a asigura un stil de viață sănătos, Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum ridicat de fructe și legume, reducerea aportului de grăsimi, zahăr și sare, și multă mișcare.

În cazul în care consumați bere, important este să o faceți responsabil și cu moderație. Pentru că, doar un consum moderat de bere poate influența în mod pozitiv starea de sănătate.

Vezi și: 6 antrenori personali pe care să-i urmărești pe Instagram vara aceasta

Urmărește FitnessMag.ro pe FacebookYouTube și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.