Ce mâncăm după antrenamente pentru recuperarea mușchilor?

0
47
Ce mâncăm după antrenamente pentru recuperarea mușchilor?

Ai fost la sală și îți vine să golești frigiderul? Nu-ți recomandăm să faci asta. Iată ce este indicat să mănânci după antrenament.

Este clar că viața de sportiv sau de semi-sportiv (aici mă refer la un ritm de viață în care este inclusă mișcarea) este diferită față de a unui om sedentar și din acest motiv, și alimentația trebuie să fie diferită.

Nu o dată am auzit oameni care nu mănâncă destul și se întreabă de ce nu acumulează masă musculară sau că observă efecte ale lipsei de vitamine și minerale necesare corpului, tocmai dintr-o malnutriție în raport cu stilul de viață pe care îl duc.

Fără a intra de data asta în prea multe detalii legate de alimentația pe întreaga zi, o să mă refer la o masă extrem de importantă: cea de după antrenament.

De ce avem nevoie de ea?

Pe scurt, pentru că, în timpul antrenamentelor, se pierde din glicogenul din muschi pentru a crea energie (mai mult sau mai puțin, în funcție de tipul de antrenament), iar după antrenament, organismul vrea să înceapă procesul de refacere a rezervelor de glicogen pentru a nu ne simți obosiți sau ca să evităm să avem dureri musculare.

Astfel, este foarte important să oferim organismului mixul nutrițional potrivit pentru a-l ajuta să facă această refacere.

Ce mâncăm dupa antrenamente?

La cel puțin 15 minute si cel mult 45 de minute de la terminarea antrenamentului, aportul nutrițional trebuie să vină din carbohidrați și proteine.

Proteinele vor oferi aminoacizii necesari pentru refacerea proteinelor din mușchi, alterate în timpul antrenamentelor. Recomand proteină animală din lactate (iaurt grecesc, kefir), ou sau carne slabă de pește, care să conțină omega 3.

Carbohidrații ajută, așa cum ziceam mai sus, la refacerea nivelelor de glicogen din mușchi și la recuperarea muschulară astfel încât să putem funcționa bine pe termen lung. Cartoful dulce, quinoa, legumele verzi dar și fructele sunt alegerile cele mai bune când vine vorba de masa de după antrenament.

Dacă suntem pe fugă și nu avem timp de o masă, putem opta și pentru o gustare din nuci sau migdale, sau pentru rondele de orez (integral, pe cât se poate).

Voi ce mâncați după antrenamente?

Citește și: 3 motive să introduci oul în dieta zilnică

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.