Ce alimente din supermarket să evităm în perioada pandemiei?

0
5059
Ce alimente din supermarket să evităm în perioada pandemiei?

Nutriționistul Gianluca Mech ne explică exact ce tip de alimente să evităm să cumpărăm pentru ca izolarea să nu ne afecteze atât silueta, cât și starea de sănătate.

În această perioadă de izolare la domiciliu, e important să știm ce anume e recomandat să cumpărăm din supermarketuri astfel încât ceea ce mâncăm cât stăm acasă să nu ne afecteze grav starea de sănătate.

Singurele drumuri pe care majoritatea dintre noi le mai facem în ultima vreme sunt cele la supermarket. Însă este extrem de important ca, atunci când facem cumpărăturile, să știm ce alimente e mai bine să evităm. Statul în casă și lipsa mișcării ne face să fim mai vulnerabili decât de obicei, astfel că alimentația noastră trebuie să fie una sănătoasă.

Ce alimente din supermarket să evităm în perioada pandemiei?

„Alimentele de evitat în timpul carantinei sunt cele procesate, adică exact ce majoritatea oamenilor tind să cumpere considerând că nu sunt ușor perisabile. Acestea conțin ingrediente sintetice, precum agenți de intensificare a aromelor, coloranți, emulsifianți, îndulcitori artificiali și alți aditivi folosiți pentru a imita calitățile alimentelor proaspete. Pot conține acizi grași trans, adică grăsimi industriale capabile să reziste la temperaturi ridicate. De asemenea, fac alimentele să reziste mai mult și să nu râncezească. Acizii grași trans nu sunt sănătoși, deoarece pot crește nivelul LDL (colesterolul „rău”), dar nu și HDL (colesterolul „bun”), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare”, explică Gianluca Mech.

Tot Gianluca Mech ne spune ce să nu punem în coșul de cumpărături în această perioadă: „Alimentele procesate sunt sărace în vitamine, fibre și alți micronutrienți esențiali. Printre acestea găsim: băuturile dulci și carbogazoase, gustările dulci ambalate, înghețata industrială, ciocolata, dulciurile iindustriale, pâinea, margarina, biscuiții industriali, prăjiturile și amestecurile pentru prăjituri, cereale „nenaturale” pentru micul dejun, băuturile energizante, băuturile de fructe cu adaos de zahăr sau îndulcitori artificiali, carnea procesată (cum ar fi cârnații), supele instant și multe altele din aceeași categorie.”

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește FitnessMag.ro pe FacebookInstagram și YouTube!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.