ASS TO THE GRASS cu Adina Halas

0
445
Adina Halas

Cam așa descrie Adina Halas, pe scurt, exercițiul ei preferat. O poți asculta la Smart FM și este pasionată de CrossFit. Am povestit un antrenament întreg cu ea la sala CrossFit Nord BVS.

Adina Halas își împarte timpul între familie, radio, tv, blog, vlog și sala de CrossFit. Se antrenează cu Mădălina Muscalu la sala CrossFit Nord BVS, iar în pauzele dintre exerciții ne-a povestit mai multe despre pasiunea ei pentru sport. Și nu numai.

Cum ai început antrenamentele de CrossFit?

Prietena mea, Mădălina Muscalu, cu care mă antrenasem împreună pe pista de atletism de multe ori, atunci când mă pregăteam pentru semimaraton, practica deja acest sport de vreo doi ani, devenind între timp atlet CrossFit și antrenor și m-a invitat la o oră, spunându-mi că este convinsă că mi se potrivește, cunoscând felul în care mă antrenez. A trecut destul de mult timp până am decis să onorez invitația, cred că vreun an.

Cu cine te antrenezi?

Mădălina Muscalu este antrenoarea mea și datorită ei am reușit să îmi depășesc limitele, rămânând în parametri de siguranță, și am făcut lucruri pe care nu le încercasem până atunci sau care nu îmi ieșeau pur și simplu. O alint „my Mad girl”. 🙂

Adina Halas

Îți mai aduci aminte cum a fost după prima sesiune?

A fost intens. Am stat la orizontală cam 10 minute, cu capul pe un kettlebelt, fericită, savurând toate senzațiile de după un antrenament foarte intens, dar întrebându-mă sincer dacă reușesc să ajung până la mașină. După ce am ajuns acasă, am stat vreo oră pe canapea înainte să mănânc și apoi am dormit vreo două ore. Am reprogramat orice altă activitate pe ziua respectivă, însă a doua zi deja îmi organizam timpul pentru următorul antrenament.

Ce te atrage la acest tip de antrenamente?

Îmi place la CrossFit faptul că te obligă să fii prezent total la antrenament, lucru care atrage după sine performanța personală. Este o încântare să observi că în câteva săptămâni arăți mai bine, îți vezi pătrățelele, având în vedere că poate te-ai antrenat cu lunile în modul clasic și nu ai observat rezultate notabile.

De asemenea, mișcările funcționale făcute la o intensitate atât de mare îți dau energie și o motricitate excepționale în viața de zi cu zi și în cele mai banale activități. Pe urmă, mai este energia din box-ul de CrossFit. Oamenii sunt de toate vârstele, cool și pasionați. Este o comunitate foarte mișto.

Adina Halas

Care este filozofia ta de antrenament?

Cele mai eficiente pentru mine sunt combinațiile între exercițiile de forță și cardio. CrossFit-ul le îmbină într-un mod deștept. În afară de CrossFit, mă mai duc la orele de cycling ale lui Lucian, soțul meu, pentru că îmi plac mult și simt că mă solicită cât trebuie. Consider că este foarte important să alegi ceva ce ți se potrivește, ce îți face realmente plăcere, dar să te miști neapărat. Sportul nu trebuie să fie o corvoadă, ci o plăcere, un ritual, o motivație pentru sănătate și frumusețe.

Care este cel mai important element în antrenamentul de CrossFit?

CrossFit nu are un singur element central, ci o succesiune de importanță egală: flexibilitate/mobilitate, tehnică și forță.

Adina Halas

Cum arată o sesiune de antrenament? Dar programul tău săptămânal?

Întotdeauna, încep cu încălzirea, de regulă la row, aparatul de vâslit, timp de 5 minute, continui cu stretching, tot așa, cam 5 minute, și apoi trec la câteva serii de încălzire pentru activarea musculaturii: genuflexiuni, hiperextensii pentru spate și flotări. După aceea, începe antrenamentul propriu-zis, WOD (workout of the day), care poate fi axat pe partea de lucrat cu greutăți sau pe partea de cardio. Oricum, le îmbină pe amândouă.

Ma axez pe genuflexiuni (cu toate derivatele), fandări, sărituri pe cutie, sărit coarda, burpees, kettlebelt. Antrenamentul poate include exersarea urcatului pe funie, statul în mâini la perete și alte elemente mai puțin uzitate în sălile obișnuite de sport.

Merg la CrossFit de trei ori pe săptămână, iar la cycling, de două-trei ori. Cel mai mult regret atunci când ratez vreun antrenament, din cauza programului meu încărcat.

Din programul meu săptămânal, fac parte: emisiunea pe care o realizez la Smart FM, Trăiește Smart, emisiunile tv și evenimentele la care particip în calitate de gazdă, invitat sau endorser, blogul meu, www.adinahalas.ro, unde scriu în mod constant, vlogul meu de pe Youtube, ședințele foto și filmările pentru diverse campanii și branduri cu care colaborez, editez materialele video de pe blogul meu sau pentru alți clienți și am și multe întâlniri de lucru.

Pe lângă toate cele de mai sus, preocuparea mea permanentă este dezvoltarea armonioasă a lui Serghei, educația lui și timpul pe care îl petrecem împreună, în familie. Șiii… gătesc, nu atât de mult pe cât mi-aș dori, din lipsă de timp, dar recuperez atunci când pot și băieții mei sunt leșinați după ceea ce le pregătesc, lucru care mă face foarte fericită.

Adina Halas

Care sunt exercițiile tale preferate și de ce?

Ass to the grass, cum zice chinezul! 🙂 Adicătelea, genuflexiunile adânci, care solicită o grupă musculară mare, cu beneficii extraordinare pentru metabolism, pentru întregul organism și care contribuie decisiv la formarea acelui posterior rotund și frumos la care visăm toți.

Ce te motivează să mergi la antrenament?

Motivația mea de a mă antrena stă în starea de energie pe care o am permanent, excluzând episodul de după primul antrenament de CrossFit. 🙂 Îmi doresc din suflet să mă „conserv” cât mai bine pe termen lung și să rămân peste muuulți ani o persoană ce nu se dă în lături de la activități fizice cum sunt înotul, schiul, alergarea. Îmi doresc să îl inspir pe Serghei să fie pozitiv, optimist și să aprecieze și să caute echilibrul și sănătatea.

O altă motivație importantă pentru mine este felul în care arăt în oglindă. Este important să mă simt bine în pielea mea, nu doar datorită meseriei mele, care cere expunere publică, dar și pentru că este minunat să pot îmbrăca orice doresc, fără să fiu stresată că nu arăt cum trebuie pentru vestimentația respectivă.

Cum arată meniul tău? Folosești suplimente în alimentație?

Am învățat cât de important este ce mănânci și cum îți poate sabota mâncarea antrenamentele, oricât de intense ar fi acestea. Am avut o experiență cu kilogramele în plus, când am luat în sarcină 32 de kilograme. Atunci, am început să învăț despre nutriție și să înțeleg cum stau lucrurile, de fapt.

Meniul meu cuprinde trei mese și o gustare, de obicei. Mănânc micul dejun întotdeauna, care de regulă cuprinde ouă și legume sau iaurt grecesc cu tărâțe de ovăz, zmeură, migdale, semințe de cânepă decorticată, scorțișoară și miere (jonglez cu selecția de nuci și semințe).

La prânz, mănânc pește, fructe de mare sau carne cu salată și carbohidrați complecși (quinoa, orez, leguminoase, mămăligă), seara, mănânc o porție mai mică decât la prânz și pot mânca același lucru sau schimb cu o supă/ciorbă sau o salată mai complexă, cu nuci și semințe.

În meniul meu mai apar humusul, pasta de avocado, brânzeturile fermentate, ciupercile, lăstarii, măslinele, fructele (în special, citricele, fructele de pădure și ananasul). Pâine și paste mănânc foarte rar, în schimb mănânc crackers de secară sau de făină integrală. Nu mai mănânc zahăr de vreo două luni. Cei interesați de un strop de inspirație pot intra pe site-ul meu să vadă în secțiunea „Meniul meu” mai multe exemple.

Cheia într-o alimentație bună consider că stă în calitatea alimentelor, cantitatea și combinarea lor.

Iau și suplimente, uneori. În perioada aceasta, iau vitamina C și lecitină. În alte perioade, iau magneziu, calciu, zinc, CLA, Omega 3, aminoacizi, L-Carnitine, câte un shake proteic din când în când, când sunt pe fugă. Cred că este important să iei suplimentele de care ai nevoie, în niciun caz după ureche, pentru că ai auzit la unul și la altul. Obiectivele sunt diferite, organismele, la fel de diferite. Analizele anuale le consider obligatorii.

Adina Halas

De ce crezi că ar trebui cititorii noștri să încerce antrenamentele de CrossFit?

Cititorii FITNESS MAG sunt în mod evident pasionați de sport, așa că ar fi o provocare interesantă pentru ei să încerce ceva nou, în cazul în care nu sunt familiarizați cu acest tip de antrenament. De asemenea, dacă vor să își crească masa musculară și să topească stratul acela încăpățânat de grăsime, totul în cel mai scurt timp, CrossFit poate fi soluția câștigătoare, alături de o dietă adaptată, bineînțeles.

Foto: Marooni / Sală: CrossFit Nord BVS

Citește și: Adelina Pestrițu: „Sportul mă ajută să ies din rutina zilnică”

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.