Alimente bogate în proteine pentru vegetarieni

0
68
Alimente bogate în proteine pentru vegetarieni

Decizia de a renunța la carne sau lactate vine deseori cu multe sacrificii după ea: de la opțiunile limitate, la aversiunea oamenilor și la renunțarea la mersul în anumite locuri. Andreea Irimia îți recomandă câteva alimente bogate în proteine.

Dar lucrurile nu trebuie să stea atât de dramatic nici măcar în cazul în care renunțăm la proteina animală complet. Există într-adevăr un deficit de vitamine și minerale de care trebuie avut grijă, însă am zis să punctez cele mai bune alimente de inclus în alimentația ta, dacă ești vegeterian, pentru aportul de proteine:

Familia leguminoaselor

Această familie este foarte versatilă și printre beneficiile pe care le oferă se numără și faptul că aduc un număr mare de aminoacizi necesari unei bune funcționări a digestiei (nu aminoacizi esențiali, ca în cazul proteinei animale totuși): linte, năut fasole, mazăre – se pot găti în multe feluri gustoase astfel încât să fie digerate bine de către organism.

Ciuperci

De preferat alese cât mai naturale și cât mai de pădure, ca aportul de proteina să fie cât mai mare. Însă ciupercile rămân o opțiune super tare atunci când vine vorba de mâncare gustoasa și nutritivă.

Semințele

La semințe e mai greu să luam în considerare că ar fi niște alimente de unde să ne luăm proteina, dat fiind că nu le mâncăm în cantități atât de mari, însă ele trebuie neapărat incluse în dieta, mai ales când vine vorba de vegetarieni. Semințele de chia, de cânepă și in sunt cele mai bune exemple, însă și semințele de floarea soarelui și cele de dovleac fac minuni și pot salva o gustare rapidă.

Quinoa

O cereală mai puțin cunoscută, dar care este însă o sursă super bună de proteină și, pe deasupra, ușor de gătit și gustoasă. Pe lângă proteină, mai aduce cu ea și niște fibre și minerale și este și un bun antioxidant. Deci numai bine!

Alge       

Încă ma gândesc că trebuia să încep cu algele pentru super-proprietățile pe care le au. O să menționez: kelp, spirulina și chlorella, toate verzi, toate pline de proteină și super sănătoase. Sub formă de pudră sau chiar alge, sunt și delicioase la gătit sau în shake-uri. Eu le pun chiar și în omletă!

Alegeți, deci, alimente care să vă aducă acest aport de proteină, fie că decideți să fiți full-vegetarian sau renunțați doar la carne. Urmăriți totuși și corpul și vedeți cum reacționează la ele, apoi ascultați-l!

Citește și: Ce gustări sănătoase să mănânci când ești pe fugă

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.