Alexandru Barbu: „Vreau să-mi bat performanțele obținute la Sochi!”

0
492
Alexandru Barbu

Schiorul sibian Alexandru Barbu va reprezenta România la Jocurile Olimpice de Iarnă de la PyeongChang în probele de slalom și slalom uriaș.

”Alică” va pleca spre Coreea de Sud pe 13 februarie și va intra în concurs pe 18 februarie (slalom uriaș) și pe 22 februarie (slalom). Am povestit puțin cu el înainte de plecarea la cea de-a doua Olimpiadă din carieră.

Alexandru Barbu (dreapta) este împreună cu Petre Manu (expert RUNNING MAG), antrenorul său, pe pârtia de la Păltiniș.

Alex, vei reprezenta România la Jocurile Olimpice de Iarnă de la PyeongChang. Ce program de pregătire ai avut până acum?
Pâna la plecarea spre Coreea programul meu a fost foarte plin, cu sesiuni de antrenamente specifice atât pe zăpadă cât și pe uscat și cu participări la concursuri de pregătire în care am încercat să obțin rezultate internaționale cât mai bune.

Ai avut un program de pregătire intens în această perioadă. Ce te ajută cel mai mult ca să devii mai rapid pe schiuri?
Programul a fost gândit și pregătit în așa fel încât să ating vârful de formă în luna olimpică, a fost foarte intens în vară și în sezon cu pregătire specifică pe zăpadă pentru proble la care voi participa la Olimpiadă. Alunecarea și statul cât mai mult timp pe zăpadă te ajută să devi mai rapid, antrenamentul pe pârtii mai plate care să te facă să împingi și să generezi viteza de la fanion la fanion, asta te ajută să devi mai rapid.

Cum te antrenezi când nu e zăpadă?
Undeva în lume este zăpadă tot timpul, dar antrenamentul trebuie să fie cât mai variat. Când nu sunt pe zăpadă compensez cu pregătirea fizică și exerciții care simulează antrenamentul pe zăpadă. Condiția fizică este foarte importantă în schi.

Când ai în program antrenament pe schiuri mai faci și altceva?
Da, în perioada de pregătire până începe sezonul, dar și după, antrenamentele sunt dimineața și după masă. Dimineața de obicei merg la antrenament la schi și după masă antrenament fizic. În perioda de pregătire până în luna noiembrie antrenamentele de după masă sunt destul de intense. În perioada competițională antrenamentul de după amiază este puțin mai ușor.

Ce rol joacă echipamentul în toată această ecuație?
Echipamentul este foarte important, de la echipamentul de concurs până la detaliile fine la schiuri. Clăparii sunt personalizați pentru mine, pentru greutatea mea și stilul meu de a schia. După multe zile de teste reușești să îți găsești setupul schiurilor care ți se potrivește, pentru zăpadă înghețată și zăpadă moale și așa îți începi sezonul. Echipamentul de concurs este poate jumătate din performanța mea.

Dar pregătirea psihologică?
Toți cei din jurul meu mă ajută cu pregătirea psihologicp înainte și după concurs. Trebuie să am tot timpul psihicul ridicat și să încerc tot timpul să văd partea bună din fiecare zi pe care o petrec la antrenament. Eu cred că dacă ai un psihic bun reușești mai multe și ești mult mai precis în tot ceea ce faci.

Ce te motivează pe tine să dai totul în fiecare zi?
Încă îmi place foarte mult schiul alpin, mai ales diminețile reci când îți scârție zăpada sub schiuri și sub clăpari. Îmi place locul meu de muncă și aerul de munte. Motivația mea e simplă: vreau să dau tot ce am mai bun în fiecare zi când sunt pe zăpadă, vreua să câștig mai multe titluri și concursuri internaționale, vreau să rămână în memoria mea că am fost un sportiv exemplu pentru următoarele generații.

Care este obiectivul tău pentru Jocurile Olimpice?
Obiectivul meu pentru JO 2018 este o clasare în top 30 la atât în proba de slalom, cât și la slalom uriaș. La slalom vreau să îmi bat performanța obținută la Sochi. Voi da tot ce am muncit în ultimele 4 sezoane și sper ca rezultatul să fie unul mai bun decât obiectivele pe care mi le-am fixat. 😉

Ce le recomanzi schiorilor amatori pentru a fi într-o formă fizică cât mai bună?
Să guste din plin activitatea și să-și îndeplinească această plăcere în mod constant, iar când fizicul îi lasă, să nu renunțe. Să ia o mică pauză, să bea ceva cald, un shot de încredere – un shot “cu ceva călduț” 🙂 pentru trup și suflet.

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.