Aleargă, Carlin, aleargă!

0
329
Carlin Isles

Pentru Rugby 7, jucătorii au nevoie de alte calităţi decât cele necesare pentru rugby-ul clasic. Mai bine spus, au nevoie de tot ce se cere la Rugby 15, plus… ceva. Iar Carlin Isles are totul.

Acel „ceva” se rezumă în mare parte la un singur lucru: viteză. Dar nu orice fel de viteză, ci una explozivă, disponibilă în fracţiuni de secundă, docilă, pentru a fi manevrată pe teren în intensitate, dar şi în direcţie. Când Carlin Isles primeşte mingea, totul pare că devine o chestiune de viaţă şi de moarte, de siguranţă naţională şi de supravieţuire a speciei.

Carlin Isles

Fiecare dram de energie şi fiecare fărâmă de combustibil disponibil sunt dirijate şi folosite pentru a deveni cel mai rapid om de pe teren. Iar Carlin este mai mult de atât, fiind şi unul dintre cei mai iuți oameni din lume.

În 2012, când încă juca fotbal american, era plasat pe locul 36 în clasamentul sprinterilor din SUA, iar un an mai târziu a alergat cei 40 de yarzi de testare (36,58 metri) în 4,22 secunde, devenind astfel cel mai rapid atlet din lume (!) cronometrat pe această distanţă în acel an. Însă partea grozavă vine abia acum: în 2016, Carlin a declarat că simte că încă nu şi-a atins limitele şi că mai are potenţial pentru creştere.

Da, lipsit oarecum de modestie, dar adevărat 100%. Mama Natură a fost darnică cu tânărul de 28 de ani, dar numai în ceea ce priveşte materialul genetic. În plan social, Carlin a primit exact opusul: o copilărie petrecută în centre de plasament, mereu în gardă, mereu în luptă pentru supravieţuire.

Carlin Isles

Din fericire, într-un final soarele a ieşit şi pe strada lui, sub forma mamei adoptive Starlett Isles, care şi-a tratat mereu copiii cu titlu de prioritate maximă. Pentru Carlin, asta a însemnat că încă de la 8 ani a descoperit că este rapid, practicând fotbal american. Antrenamentele convenţionale erau completate cu alergări rapide pe dealurile troienite sau cu sprinturi după autobuzul şcolii.

Astăzi, toate eforturile sunt răsplătite: Carlin nu este doar o senzaţie pe internet, ci şi membru titular al echipei SUA de Rugby 7. Cum ajungi să poţi să ţii pasul cu un astfel de atlet? Nu este tocmai simplu şi, pentru început, trebuie să te uiţi la moştenirea genetică şi să vezi dacă ai ce trebuie. Însă indiferent de asta, oricine poate urma antrenamentul lui Carlin, pentru a ajunge în cea mai bună formă fizică.

Carlin Isles

Iată 5 exerciţii pe care sportivul american le introduce în rutina sa.

Alergare

Pff, normal că aleargă, asta-i la mintea cocoşului, însă nu vorbim aici de ture de jogging prin parc. Carlin foloseşte pante sau sănii cu greutăţi, pentru a-şi face alergarea cât mai explozivă. În consecinţă, după eliberarea de greutăţi sau pe plan drept, picioarele lui aproape că zboară şi asta îl face de neprins pe teren.

Lovituri cu barosul

Nu vrei să fii în pielea anvelopei lovite de Carlin cu barosul. Şi deşi la prima vedere pare un exerciţiu pentru refulat agresivitatea şi descărcat nervii, mânuirea unui ciocan greu este o metodă foarte bună pentru obţinerea unei condiţii fizice de vârf.

Carlin precizează că secretul în acest exerciţiu este controlatul barosului atât la cursa pozitivă, cât şi la cea negativă (lovire şi recul), pentru că atunci soliciţi musculatura la maximum şi o faci să performeze. Mişcările explozive ajută la fortificarea zonei centrale şi toată lumea ştie că un abdomen puternic este fundamental în orice sport. În plus, pentru că se poate face pe ambele părţi, acest exerciţiu poate ajuta şi la micşorarea anumitor dezechilibre.

Carlin Isles

Salt pe cutie

Carlin poate sări pe o cutie înaltă de 157 de centimetri şi asta spune tot. El susţine că aceste salturi pliometrice sunt excelente pentru dezvoltarea forţei picioarelor, lucru care ajută alergătorii în îmbunătăţirea vitezei. Ridicările de greutăţi în stil olimpic sunt metodele prin care distanţa sărită va fi din ce în ce mai mare, dar şi… folosirea braţelor pentru susţinerea elanului.

Carlin Isles

Flotări într-un braţ

Nu tocmai un exerciţiu uşor, dar ideal pentru convingerea musculaturii trunchiului să stea încordată şi să nu permită pierderea forţei braţului. În această situaţie, dacă nu ai abdomenul şi zona lombară tari ca betonul, puterea de împingere nu face doi bani găuriţi.

Carlin Isles

Box la sacul mare

Tot un mod de a-ţi descărca energiile negative sau… un antrenament cardio de bună calitate. Sacul nu oboseşte niciodată, aşa că este un partener perfect pentru ars caloriile şi consolidat mişcările explozive braţ-trunchi-picioare. Plus că nu ştii niciodată când începe bătaia pe teren. Deci iată că unul dintre cei mai rapizi oameni ai Planetei se antrenează cu metode pământene, ca noi toţi. Asta înseamnă că este timpul să punem osul la treabă şi să încercăm să-l prindem.

Carlin Isles

Foto: Red Bull Content Pool

Citește și: 5 sfaturi de la Colleen Fotsch care să te motiveze să mergi mai departe la antrenament

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.