8 exerciții utile atunci când conduci la drum lung

0
20
8 exerciții utile atunci când conduci la drum lung

Un drum lung cu mașina este foarte obositor și poate fi periculos dacă nu acorzi suficient de multă atenție semnalelor transmise de corpul tău.

Mai multe ore la volan fără întrerupere supun corpul unui stres și inconfort acut. Opririle scurte, cât mai dese, recomandat ar fi o oprire de 10 minute la fiecare oră de condus, pentru a-ți dezmorți picioarele, sunt absolut necesare pentru a nu experimenta dureri puternice de spate, gât, umeri, articulații, chiar migrene și inflamații la nivelul gambelor.

Pentru a ajunge la destinație plină de energie și fără dureri, îți recomandăm câteva exerciții de stretching, simplu de executat chiar și în pauzele scurte pentru poze sau cafea.

Rotiri de glezne: pentru îmbunătățirea circulației la nivelul picioarelor și a împiedica umflarea gleznelor

Rotiri de glezne

  • Țineți-te cu o mână de ceva (cum ar fi portiera mașinii) pentru a te sprijini și pune cealaltă mână în șold.
  • Ridică piciorul drept și rotește glezna ușor în direcția acelor de ceas.
  • Dupa 8 sau 10 rotații, schimbă direcția de rotire pentru încă 8 repetări.
  • Schimbă piciorul și repetă mișcările de rotire în direcția acelor de ceas și invers.

Stretching pentru picioare: pentru a preveni amorțeala picioarelor și cârceii

Stretching pentru picioare

  • Ridică un picior și sprijină-l pe marginea portbagajului, de exemplu.
  • Apleacă-te în față cât poți de mult, până îți atingi vârful pantofului cu degetele de la mână.
  • Ar trebui să simți cum se întinde mușchiul din spatele coapsei. Încearcă să menții pentru câteva secunde (8-10).
  • Schimbă piciorul și repetă aceeași mișcare.

Stretching pentru gambe: pentru a pune sângele în mișcare și a evita amorțeala membrelor

Stretching pentru gambe

  • Pune vârful piciorului pe una dintre roți, menținând genunchiul drept și calcâiul suspendat.
  • Împinge în vârf până simți tensiune în spatele degetelor de la picioare și în arcul plantar.
  • Menține pentru 8 secunde.
  • Schimbă piciorul și repetă aceeași mișcare.

Rotiri de trunchi: pentru a dezmorți întregul corp

Rotiri de trunchi

  • Depărtează-te puțin de mașină și alte obiecte ce pot constitui obstacole.
  • Relaxează brațele și îndoaie puțin genunchii.
  • Rotește-te din mijloc spre drepta și apoi spre stânga.
  • Repetă de 8 ori în fiecare direcție, 16 în total.

Arcuiri: pentru a relaxa spatele și a atenua durerile musculare cauzate de poziția fixă la volan

Arcuiri

  • Depărtează-te la câțiva pași de mașină, cu spatele la ea.
  • Ridică ambele mâini deasupra capului și lasă-te pe spate, ca pentru a face “podul”, până simți cum se întind mușchii spatelui și cei din zona umerilor.
  • Menține pentru pentru 8 secunde.

Rotiri de umeri: pentru a evita durerile de mușchi la nivelul umerilor și spatelui

Rotiri de umeri

  • Stai dreaptă cu picioarele depărtate la nivelul șoldurilor.
  • Rotește umerii spre spate de opt ori și apoi înainte tot de opt.
  • Repetă de mai multe ori.

Rotiri de gât: pentru a dezmorți mușchii din zona gâtului și a stimula circulația sângelui în partea superioară a corpului

Rotiri de gât

  • Relaxează mușchii gâtului și lasă ușor capul în față.
  • Rotește ușor capul în sensul acelor de ceasornic. Repetă de 8 ori.
  • Schimbă direcția si repetă tot de 8 ori.

Exerciții pentru ochi: pentru a reduce oboseala ochilor

Exerciții pentru ochi

  • Menține capul drept și privește în sus, clipind încet de 4 ori.
  • Privește în drepta și clipește de 4 ori.
  • Privește în jos, apoi în stânga și în sus din nou, de fiecare dată clipind de 4 ori.
  • Repetă din nou în toate cele 4 direcții, iar la final închide ochii și numără până la 10.

Ajută, mai ales în cazul călătoriilor lungi și obositoare la volan, și câteva exerciții de respirație: inspiră adânc pe nas, menține aerul în piept pentru 3 secunde, iar apoi expiră pe gură. Repetă de câteva ori.

Dacă te simți foarte obosită, caută un loc de cazare și odihnește-te, repornind la drum după un somn bun. Peste 20% dintre accidente sunt cauzate de oboseală!

Aceste exerciții pot fi executate succesiv, în orice ordine îți dorești, sau parțial, în funcție de incorfortul pe care îl resimți la un moment dat la volan. Ia o pauză însă de oricâte ori simți nevoia.

Pasionată de mașini? Citește mai multe pe SheDrives!

Noi am fost la un drum lung cu modelul Hyundai i30 Fastback și am avut o experiență perfectă.

Poziția la volan este foarte confortabilă, permițând acces optim la pedale, toate funcțiile și sistemele necesare fiind plasate intuitiv, la îndemână. Fiind o mașină foarte stabilă, îți oferă acea liniște și siguranță, fără niciun stres. Te relaxezi a volan și te bucuri de călătorie și de experiența în sine.

Foto: Marooni / Locație: Casa Vlăsia

Citește și: Cum să te antrenezi ca pilotul de Formula 1 Max Verstappen

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.