8 exerciții cu Andrei Muntean care te ajută să-ți faci un corp de gimnast

0
49
Andrei Muntean

Nu stiu alții cum sunt, dar eu când trec prin fața televizorului și prind un concurs de gimnastică artistică masculină ramân înțepenit în fața ecranului cu gura căscată la performanțele băieților.

Corpurile lor sunt identice statuilor grecești antice, iar salturile, săriturile și cam tot ce se întâmplă în cadrul exercițiilor lasă impresia că legile fizicii și gravitația pot fi anulate, dacă îți dorești asta suficient de mult. Desigur, astfel de performanțe nu țin de magie, ci de multă muncă, susținută și perseverență.

Și pentru a afla cât de multă, am stat o zi alături de unul dintre cei mai buni gimnaști ai României în acest moment: Andrei Muntean.

Andrei Muntean are 24 de ani și face gimnastică de la patru ani și jumătate, adică două decenii de frecat palmele cu pudră de magneziu între inele, paralele, saltea și cal. Este campion olimpic la juniori (inele) și vicecampion olimpic la paralele (tot la juniori).

La paralele se mai poate lăuda cu un titlu european de juniori, dar și cu o multitudine de titluri de campion național pe restul aparatelor. La prima sa participare la Jocurile Olimpice de seniori (Rio 2016), ne-a făcut surpriza să se califice în finala de la paralele!

Ținând cont de aceste rezultate, este sigur să spun că orice ar face în sala de gimnastică are efect, așa că l-am rugat să ne explice în ce constă programul de pregătire fizică a unui gimnast.

ANTRENAMENTUL

Andrei Muntean se antrenează în cadrul lotului olimpic masculin de gimnastică artistică al României, de două ori pe zi, timp de șase zile pe săptamână. În cadrul fiecărui antrenament, suplimentar față de rutinele specifice aparatelor, execută un program de exerciții fizice care să-i mărească forța și rezistența. În general, exercițiile nu sunt efectuate până la epuizare, cuvântul-cheie fiind aici lucrul constant și perseverent.

Cele mai multe exerciții pot fi executate cu echipament de sală de fitness, poate doar frânghia sa creeze probleme în a o găsi disponibilă într-un gym clasic. Prin urmare, dupa încălzirea obligatorie, să ne apucăm de treaba!

EXERCI­ȚIUL 1 – FLOTĂRI LA PARALELE

Andrei Muntean - flotari la paralele

Un exercițiu clasic, întâlnit în orice manual de culturism sau de educație fizică. Principalii mușchi lucrați sunt tricepșii, însă deltoizii și pectoralii își primesc și ei porția lor de contracții, susținând efortul. Andrei Muntean execută trei serii a câte 15 repetări, într-o manieră controlată și cu un tempo lent.

EXERCI­ȚIUL 2 – FLOTĂRI INVERSE

Andrei Muntean - flotari inverse

Acest exercițiu poate fi executat doar de cei care sunt suficient de puternici pentru a ridica propria greutate cu brațele. Pe lângă forța necesară, este nevoie și de echilibru, însă acest aspect poate fi controlat prin sprijinirea picioarelor de un zid. Se efectuează trei serii a câte 15 repetari.

Descoperă toate exercițiie cu Andrei Muntean în numărul 2 al suplimentului FITNESS MAG, disponibil împreună cu revista RUNNING MAG în rețeaua de magazine Inmedio, la centrele de presă din aeroportul Otopeni și online pe Books Express.

Abonamentele se pot face prin intermediul partenerului nostru Manpres Distribution.

Foto: Marooni

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here