6 motive pentru care să folosești un foam roller în antrenamentul tău

0
118
foam roller

Dacă nu ai deja, este timpul să-ți cumperi un foam roller. Corpul tău îți va mulțumi pentru asta.

E timpul să-ți cumperi un foam roller. Te-ai întrebat vreodată de ce atât de multă lume le folosește la sală?

Pentru mulți dintre noi, acest accesoriu e esențial în antrenamente, în timp ce pentru alții poate fi un adevărat instrument de tortură, de evitat pe cât posibil.

Doctorul Kyle Stutt de la Triggerpoint îți dă câteva motive pentru care ar fi bine să îți cumperi și tu un foam roller imediat.

Îmbunătățește modul în care te miști

În timpul exercițiilor făcute la sală, anumite părți ale corpului devin rigide, din cauza repetitivității mișcărilor. În loc să întindem un mușchi care se simte contractat, cel mai bine este să folosim un roller pentru a-l relaxa. Majoritatea accidentărilor nu survin în urma unui impact, ci din cauza suprasolicitării. Îmbunătățind modul în care ne mișcăm, reducem stresul asupra acestor mușchi.

Te ajută la repararea țesuturilor

Folosirea unui foam roller te ajută la recuperare după o sesiune de antrenament grea. Vei putea să îți ajuți corpul să a producă mai mulți nutrienți care să ajungă la mușchii afectați, astfel putând să repare mai ușor țesuturile greu încercate.

Fluidele au nevoie de ajutor pentru a se mișca. Făcând mișcare cu un foam roller, ajuți circulația să fie mai eficientă, ridicând astfel metabolismul.

Încălzire

Folosirea unui foam roller înainte de sesiunea de antrenamente te poate ajuta să ai o performanță fizică mai bună când vine vorba de activitatea pe care o ai de făcut. Cu cât te încălzești mai bine pentru o sesiune, cu atât ai mai puține șanse de a te accidenta. Folosirea acestui accesoriu te va ajuta să ai o sesiune de antrenament mai ușoară.

Relaxare

Te-ai simțit vreodată ca și când nu te poți relaxa după o zi lungă de muncă sau un antrenament mai serios? Specialiștii spun că folosirea unui foam roller pentru 60-90 de minute înainte de somn, pe zonele de mușchi tensionați, te vor ajuta să te relaxezi de minune.

Dacă îți ții mușchii tensionați pentru 60 de secunde, după care dai drumul tensiunii, vei activa zona de relaxare de la nivelul sistemului nervos central. Astfel vei obține atât relaxare, dar vei scăpa și de dureri. Folosirea foam rollerului ajută și la durerile cronice.

Îmbunătățește flexibilitatea și mobilitatea

Foam rollerul te poate ajuta să îți dezvolți mobilitatea și flexibilitatea. Lucrul cu mușchii în acest fel te ajută să ai niște pachete de mușchi mai bine pregătiți, care te vor ajuta din toate punctele de vedere atunci când ai de făcut exerciții care necesită o mobilitate bună.

Te trezești mai ușor

Pentru cei cărora nu vă plac diminețile, foam rollerul vă poate ajuta să vă treziți mai ușor. În esență, accesoriul nu este altceva decât un alt ajutător pentru o sesiune de cardio. Ajută la circulația sângelui, ridică pulsul și activează musculatura. Toate aceste lucruri te vor trezi din somn și te vor pregăti instant pentru o nouă zi.

via Red Bull Content Pool

Citește și: 3 mituri despre apă pe care trebuie să le desființăm

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.