3 mituri despre apă pe care trebuie să le desființăm

0
49
Mituri despre apa

Despre apă și hidratare putem să discutăm multă vreme și putem chiar avea păreri diferite. Iată 3 mituri despre apă pe care trebuie să le desființăm.

Un lucru este cert: trebuie să ne hidratăm, chiar dacă asta înseamnă lucruri puțin diferite pentru fiecare dintre noi.

Beneficiile unui consum adecvat de apă sunt de la cele mai importante, cum este buna funcționare a organelor si a sistemului digestiv, până la ajutor în procesul de slăbire, menținerea în formă a cartilagiilor și reducerea durerilor de cap.

Totuși, ca să lămurim niște lucruri o dată și (poate) pentru totdeauna, sunt anumite mituri legate de consumul de apă de care nu ar trebui să ne ingrijorăm. Și totuși o facem. Am ales 3 dintre ele pe care le desființez mai jos:

Băutul de apă înainte, în timpul și după masă.

Și tu ai auzit că nu e bine, nu? Ei bine, vin să-ți zic să nu-ti mai faci probleme legate de asta, mai ales că apa chiar ajută la procesul de digestie, mai ales dacă mâncăm alimente grele, cu multă proteină animală precum carnea, sau grăsimi, pe care organismul le descompune mai greu.

Totodată, tot apa ajută ca nutrienții din alimente să ajungă acolo unde trebuie. Așadar, beți apă când vreți voi, cu singurul amendament că dacă beți foarte multă în această perioadă din jurul mesei, vă poate da o senzație falsă de sațietate și să nu mai mâncați cât trebuie.

Să nu bei prea multă apă.

Așa am auzit pe alocuri. De ce să nu bei, asta e întrebarea. În cazul în care ați mai citit pe undeva, există într-adevăr așa numita intoxicație cu apă, însă asta se întâmplă doar în cazul în care bei, să zicem, 5 litri de apă într-un interval foarte scurt de timp. Ceea ce nu cred că e cazul. Hai să bem apă! Necesarul minim ar fi undeva la 1L per 25Kg corp, așadar hai să ne asigurăm ca măcar la acest nivel ne menținem!

Când ți-e sete, deja ești deshidratat!

Asta nu e mit, chiar e adevărat. Dar am zis că trebuie să trec în revistă și acest aspect extrem de important. Însă mitul pe care l-am auzit cu puțin timp în urmă este să nu bei apă când bei alcool sau a doua zi, când ești mahmur, pentru că te imbeți mai tare sau la loc.

Am fost foarte mirată să aud asta, mai ales, crezând că toată lumea știe că alcoolul deshidratează. Așadar, nu că e indicat să beți apă în acea situație, ci e obligatoriu să vă hidratați dacă decideți să beți alcool.

Mă opresc aici, îndemnându-vă încă o dată să beți apă. Nu sucuri, nu alcool, nu freshuri…apă!

Sunt curioasă, însă, ce alte mituri sau întrebări mai aveți voi legate de apă. Hai să le lămurim!

Citește și: 8 semne care îți arată că exagerezi cu pregătirea fizică

Urmărește FitnessMag.ro pe Facebook și Instagram

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.