3 exerciții pentru îmbunătățirea funcțiilor neuromotorii

0
33
3 exerciții pentru îmbunătățirea funcțiilor neuromotorii

Sportivii de top nu-și antrenează doar corpul, ci și creierul pentru a obține maximum de performanță în domeniul lor.

Indiferent că vorbim de staruri din fotbal, precum Mario Götze, Per Mertesacker, Serge Gnabry sau de atleta Gina Lückenkemper, toți aceștia pun un accent foarte mare și pe antrenamente speciale de îmbunătățirea funcțiilor neuromotorii.

Aceste exerciții ajută nu sunt însă benefice doar pentru sportivii de top, ci te pot ajuta și pe tine să te simți mai bine în viața de zi cu zi. Acest tip de antrenament ajută să se creeze o conexiune mai bună între corp și creier, ceea ce în cazul sportivilor profesioniști face clar diferența în ceea ce privește performanțele obținute.

Un punct important în cadrul acestui tip de antrenament este și rezolvarea unor asimetrii din corp. Cele două jumătăți ale corpului nostru sunt coordonate separat de creier și atunci este important să-ți antrenezi partea mai slabă (mâna stângă pentru dreptaci de exemplu).

Iată 3 exerciții simple care te pot ajuta și pe tine, chiar dacă nu ești atlet profesionist.

Antrenamentul mâinilor

Există componente foarte importante ale corpului uman, iar mâinile fac parte dintre acestea. În primul rând pentru că mâncăm cu ajutorul mâinior, dar și pentru că facem și foarte multe alte lucruri cu ele. Tocmai de aceea este foarte important ca o dată pe zi să faceți o serie de rotiri ale degetelor și încheieturilor, mai ales dacă stați foarte mult la birou.

Astfel, efectuați câte 20 rotiri pentru fiecare segment al mâinilor, inclusiv degetelor.

Rotiri și scuturări ale capului

Efectuează cel puțin o dată pe zi cel puțin 20 mișcări sus – jos ale capului și 10 mișcări stânga – dreapta. Acest exercițiu activează centrul responsabil cu echilibrul și te ajută să ai și o postură mai bună. De asemenea, îți eliberează de stres mușchii din zona cervicală.

Antrenamentul ochilor

Ochii sunt extrem de solicitați dacă lucrăm la calculator, dar sunt și importanți pentru coordonare. Mușchii ochilor sunt unii dintre cei mai importanți din organismul nostru, dar foarte puțini oameni îi și antrenează.

Pentru un antrenament eficient rotește-ți ochii de mai multe ori, urmărind diverse obiecte, sau mișcă un deget ușor spre nas, urmărind mișcarea până se încrucișează privirea. Se cheamă că faci o “flotare” cu ochii.

Pentru a relaxa complet ochii ține-i închiși și acoperă-i cu palmele pentru ca totul să fie negru în jur.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.