10 motive pentru care să faci sport când ai diabet

0
9151
10 motive pentru care să faci sport când ai diabet

Antrenorul de fitness Alin Voinescu are diabet și vrea să te convingă să faci sport! Și îți dă și 10 motive pentru care să faci sport când ai diabet.

Persoanelor care au diabet de tip 1 sau diabet de tip 2 li se recomandă să facă regulat exerciții fizice. Tipul de mișcare si intensitatea efortului fizic depind în mod clar de vârstă, alte afectiuni sau modul de viață al fiecăruia.

Antrenorul de fitness Alin Voinescu, de la Gluco Fight Academy, îți dă 10 motive pentru care să faci sport când ai diabet.

1. Exercițiile fizice te ajută să-ți ții greutatea sub control.

2. Exercițiile fizice ajută la scăderea tensiunii arteriale.

3. Exercițiile fizice ajută la scăderea colesterolului LDL dăunător și a trigliceridelor si creșterea colesterolului HDL sănătos.

4. Exercițiile ajută la întărirea mușchilor și oaselor.

5. Exercițiile fizice ajută la reducerea anxietății și la îmbunătățirea stării generale.

Există avantaje suplimentare pentru persoanele cu diabet zaharat: exercițiile fizice scad nivelul glicemiei și sporesc sensibilitatea corpului la insulină, combătând rezistența la insulină.

Multe studii subliniază aceste beneficii și alte avantaje ale sportului si miscarii. În continuare, îți prezint câteva aspecte importante ale acestor rezultate:

6. Exercițiile fizice au scăzut valorile HbA1c cu 0,7 puncte la persoanele cu diabet din diferite grupuri de varsta care luau diferite medicamente și urmau o varietate de diete – și această îmbunătățire a apărut, chiar dacă nu au pierdut deloc in greutate.

7. Toate formele de exercițiu – aerobic, rezistență sau efectuarea ambelor (antrenamente combinate) – sunt la fel de bune la scăderea valorilor HbA1c la persoanele cu diabet.

8. Antrenamentul de rezistență și exercițiile aerobice au ajutat la scăderea rezistenței la insulină la adulții vârstnici anterior sedentari cu obezitate abdominală cu risc de diabet. Combinarea celor două tipuri de exerciții fizice s-a dovedit mai benefică decât efectuarea unuia singur.

9. Persoanele cu diabet care merg sau fac exerciții ușoare cel puțin două ore pe săptămână au mai puține șanse să sufere de boli de inimă decât cei sedentari, iar cei care fac exerciții de câte 3-4 ori pe săptămână și-au redus și mai mult riscul.

10. Femeile cu diabet care petrec cel puțin patru ore pe săptămână făcând exerciții moderate (inclusiv mersul pe jos) sau exerciții intense au un risc cu 40% mai mic de a dezvolta boli de inimă decât cele care nu au făcut efort fizic. Aceste beneficii au persistat chiar și după ce cercetătorii au luat in calcul și factori precum obezitate, fumat și alți factori de risc ai bolilor de inimă.

(Sursa studii clinice: Special Health Report, Harvard Medical School)

Notă: HbA1c  sau Hemoglobina Glicată este o analiză de sânge utilă pentru diagnosticarea diabetului, dar și pentru a urmări evoluția bolii și eficiența tratamentului. Această analiză arată valorile medii ale glicemiei în ultimele 8-12 săptămâni, care pot fi de 2-3 ori mai mari la diabetici față de persoanele sănătoase.

Text: Alin Voinescu, Glucofight Academy

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește FitnessMag.ro pe FacebookInstagram și YouTube!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.